شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد:

شرط فناورانه پرداخت تسهیلات ۲.۵ برابری به سازنده‌ها

مدیرعامل بانک مسکن از تنظیم سیاست‌های اعتباری بانک مسکن بر مبنای پشتیبانی از فناوری های جدید حوزه ساخت و ساز خبر داد.

شرط فناورانه پرداخت تسهیلات ۲.۵ برابری به سازنده‌ها

به گزارش شمانیوز به نقل از هیبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی در مراسم افتتاح جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز با اشاره به اینکه صنعت ساختمان در کشور ما در رتبه آخر استفاده از فناوری قرار دارد، افزود: این در حالی است که با مسائل زیست محیطی همچون گرمایش زمین و تبعات آن روبرو هستیم و چاره ای جز روی آوردن به تکنولوژی‌های جدید نداریم.

به گفته وی، حوزه ساخت و ساز یکی از مهمترین منابع آلاینده طبیعت است و سهم بالایی از مصرف سوخت‌های فسیلی چه در امر تولید مصالح و چه حین اجرای پروژه دارد. از این رو حرکت به سمت توسعه پایدار در فعالیت‌های ساختمانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

انارکی با اشاره به اینکه بانک مسکن سیاست‌های اعتباری خود را بر مبنای حمایت از فناوری‌های جدید ساخت و ساز تنظیم کرده است، گفت: بر این اساس سقف تسهیلات ساخت در ساخت و سازهای به روش سنتی از سال ۹۶ تا کنون تغییر نکرده و ۷۰ میلیون تومان باقی مانده است اما سقف این تسهیلات برای سازنده‌های حرفه‌ای در سال جاری ۱۳۰ میلیون تومان و برای استفاده کنندگان از تکنولوژی های جدید ۱۷۰ میلیون تومان است. به این ترتیب تسهیلات پرداختی به سازنده ها مشروط به استفاده از فناوری‌های نوین ۲.۵ برابر تسهیلات پرداختی به سنتی‌سازهاست.

وی هدف خانواده بانک مسکن از برگزاری اولین جشنواره نوآوری در حوزه ساخت و ساز را تحریک ایده پردازان به ورود به این حوزه و نیز شناسایی ایده های برتر که قابلیت تبدیل شدن به محصول را داشته و در ساخت و ساز کاربرد زیادی دارند، عنوان کرد.

رحیمی انارکی همچنین تاکید کرد: موضوع گارانتی و تضمین ساخت را برای اولین بار در شرکت سرمایه‌گذاری مسکن عملیاتی می‌کنیم و ضمانت ساخت را در اختیار خریداران قرار خواهیم داد که امیدواریم این اعمال بتواند حرکتی را در صنعت ساختمان ایجاد کند.

وی افزود: در سالیان دور بانک رهنی ایران پیشگام وارد کردن تکنولوژی‌های جدید ساخت در حوزه ساختمان بوده وامیدواریم بانک مسکن هم در ادامه این روند که از بانک رهنی ایران به ارث رسیده بتواند در حوزه ساخت و ساز کشور اثرگذار باشد.

مجتبی عزیزیان عضو هیات مدیره بانک مسکن نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در ایران در زمینه تبدیل ایده به محصول کار چندانی صورت نگرفته است، گفت: فرصت‌های زیادی در زمینه دارایی‌های مالکیت فکری در کشور وجود دارد که مغفول مانده است.

وی افزود: ما در بانک مسکن با پشتیبانی از ایده پردازان به دنبال کاهش قیمت تمام شده مسکن هستیم و جشنواره حاضر نیز این هدف را دنبال می‌کند.

عزیزیان از تلاش برای جذب سرمایه گذار به منظور تامین مالی ایده‌های برتر جشنواره نوآوری در حوزه ساخت و ساز نیز خبر داد و گفت: البته برخی نوآوری‌ها در این زمبنه مستلزم اخذ مجوز از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است که این موضوع را نیز دنبال می کنیم.

پروفسور بهرخ خوشنویس، دانشمند ایرانی و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز به عنوان رییس کمیته داروران در این جشنواره حضور دارد، در سخنانی به اهمیت نوآوری در حوزه مسکن و ساختمان پرداخت و ایده‌هایی که خود به آن پرداخته و محصول نهایی را خلق کرده است، برای شرکت کنندگان تشریح کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied