شمانیوز
شما نیوز

ثبت رکورد جدید برای قیمت نفت: هر بشکه 70 دلار

قیمت جهانی نفت در مبادلات امروز دوشنبه به روند صعودی خود ادامه داده است.

ثبت رکورد جدید برای قیمت نفت: هر بشکه 70 دلار

به گزارش شمانیوز  به نقل از پلاتز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس امروز دوشنبه به بیش از 70 دلار رسیده است. تشدید تنش های سیاسی بین ایران و آمریکا عامل اصلی افزایش چشمگیر قیمت نفت بوده است..

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت با 1.62 دلار افزایش به بیش از 70.22 دلار رسیده است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز با 1.34 دلار افزایش به 64.39 دلار رسیده است.

این در شرایطی است که قیمت نفت برنت روز جمعه با رشد 2.35 دلاری و قیمت نفت آمریکا نیز با افزایش 1.87 دلاری در هر بشکه روبرو شده بود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که دیگر هیچ محدودیتی را در خصوص برنامه غنی سازی اورانیوم در نظر نخواهد گرفت. پارلمان عراق نیز به طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور رای مثبت داده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که در حمله هوایی تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از همرزمانش به شهادت رسیدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده روز یکشنبه به نمایندگان آمریکایی گفته است که آماده حمله به ایران است اگر تهران بخواهد به اهداف آمریکا حمله کند.

ترامپ روز یکشنبه با انتشار توئیتی تهدید کرده بود که آمریکا به هرگونه تجاوز از سوی ایران یک واکنش غیرمتناسب نشان خواهد داد.

ترامپ این طور وانمود کرده است که این توئیت های منتشر شده وی به نوعی اطلاع رسانی به کنگره پیش از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران است.

این در شرایطی است که ترامپ روز یکشنبه تهدید کرده است که آمریکا 52 نقطه ایران را هدف قرار خواهد داد.

ایران قول داده است که به تلافی شهادت سردار سلیمانی، انتقام سختی را از آمریکا خواهد گرفت.

وزارت خارجه آمریکا اوایل یکشنبه هشدار داده است که خطر حملات به تاسیسات نفتی عربستان در مناطق شرقی این کشور افزایش یافته است. واشنگتن از شهروندان آمریکایی در عربستان سعودی خواست تا تدابیر احتیاط آمیز را در صورت وقوع این حملات اتخاذ کنند.

روز یکشنبه پارلمان عراق به طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور رای مثبت داده است. هرگونه قانون تا تصویب نهایی و اعلام یک سال زودتر از موعد، جنبه اجرایی نخواهد داشت.

عراق به تولید نفت خام خود بدون حضور یا با حضور نظامیان آمریکایی ادامه خواهد داد. ترامپ تهدید کرده است که تحریم های شدیدی را علیه عراق اعمال خواهد کرد.

ترامپ در جمع خبرنگاران در این باره گفت: اگر آنها از ما بخواهند تا خاک عراق را ترک کنیم، تحریم های شدیدی را علیه آنها اعمال خواهیم کرد که قبل از هرگز ندیده باشند.

تحولات سیاسی ونزوئلا نیز عامل مهمی در تشدید نگرانی ها در بازار جهانی نفت بوده است. حامیان نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه مانع از انتخاب مجدد خوان گوایدو به عنوان رئیس مجمع ملی شده اند.

آمریکا پیش از این گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت و قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته و تحریم هایی را علیه دولت ونزوئلا و بخش نفتی این کشور اعمال کرده است.

بر اساس اعلام ClearView Energy Partners این اقدام مادورو می تواند منجر به تحریم های بیشتر آمریکا شود.

تولید نفت ونزوئلا در ماه اکتبر به طور متوسط به 650 هزار بشکه در روز رسید این رقم در ماه سپتامبر به 600 هزار بشکه رسیده بود. تولید نفت ونزوئلا طی دو سال اخیر بیش از 1.24 میلیون بشکه کاهش داشته است.

تجزیه و تحلیل پلاتز نشان می دهد تولید نفت ونزوئلا تا پایان 2020 میلادی به کمتر از 375 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied