شمانیوز
شما نیوز

اختتامیه ای در اندازه یک افتتاحیه

اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد بعدازظهرپنجشنبه گذشته با استقبالی باشکوه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

اختتامیه ای در اندازه یک افتتاحیه

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران، در ابتدای این مراسم خلیفه سلطانی دبیر دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: هدف فقط تامین نیاز داخل نباشد بلکه رشد صنعت هدف اصلی باشد. باید فضای صنعت فولاد یک فضای رقابتی باشد.

وی ادامه داد: سهم تامین کننده ها در صنعت فولاد بیشتر از صنایع دیگر است.

خلیفه سلطانی در مورد دومین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد گفت: نمایشگاه در هفت هزار متر برگزار شد و شرکت های با توانایی اثبات شده در آن حضور داشتند. ۵۰۰ میلیون یورو تفاهم نامه امضا شد.

وی به قراردادها و پیش قراردادهای شرکت های فولادی اشاره کرد وگفت: این قراردادها و پیش قراردادها ۹۵/۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته اند

دبیر دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایرانسهم هر شرکت را به شرح زیر اعلام کرد: گروه فولاد مبارکه ۴۰ میلیون یورو، فولاد خوزستان ۵/۷ میلیون یورو، شرکت گل گهر ۲۰ میلیون یورو، فولاد خراسان ۶/۴ میلیون یورو، کاوه پارس ۶/۷ میلیون یورو، فولاد آلیاژی ایران ۸/۳ میلیون یورو، چادرملو ۱۰ میلیون یورو، میدکو ۴/۲ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته اند.

استفاده از ظرفیت انجمن ها برای پیشبرد نهضت ساخت داخل

در ادامه این مراسم مهندس نیازی، قائم مقام امور معادن و صنایع وزارت صمت وزیر صمت گفت: نهضت ساخت داخل مورد تاکید و پیگیری مقامات بلند پایه کشوری و وزارت صمت است و وزیر صمت بر آن تاکید ویژه دارند.

وی ادامه داد: ابزارهای خیلی زیادی برای مدیریت ساخت داخل کسب شده اند.

وی با بیان اینکه نهضت ساخت داخل با ۹ محور طراحی شده است، افزود:  یکی از راهبردهای مد نظر ما در این زمینه فرهنگ سازی ساخت داخل است.

نیازی تصریح کرد: بر اساس رویکرد جدید وزارت که ساخت میز داخل است و با کمک انجمن فولاد در حاشیه نمایشگاه میز ساخت داخل برگزار شد.

وی تأکید کرد: ۲۰۰ قرارداد از میزهای ساخت داخل به دست آمده اند. در میز فولاد تعاملات و تفاهم هایی به دست آمده اند. در حوزه ورق ۳۶۰ میلیون یورو، کمپرسور ۴۰ میلیون یورو و ریل ۳۰ میلیون یورو قراداد منعقد شد.

قائم مقام امور معادن و صنایع وزارت صمت وزیر صمت گفت: تاکید ما این است که از این جشنواره تا جشنواره بعدی هر فصل یک میز ساخت داخل برگزار شود.

نیازی با بین اینکه امسال قانون حداکثر استفاده از توان داخلی به مجلس ابلاغ شد، تصریح کرد: تاکید ما استفاده از ظرفیت انجمن ها برای پیشبرد راهبرد ساخت داخل است.

شرکت های فولادی به صورت جزیره ای کار نکنند

 بنابه این گزارش ؛در بخش دیگری از این مراسم دکتر کسری غفوری، مدیرعامل فولاد خراسان گفت: تشکر از انجمن فولاد که از مدت ها قبل تا اکنون زحمات فراوانی برای بومی سازی کشیده اند، و این زحمت ها باعث شده اند جشنواره ای با این شمایل و زیبایی برگزار شود.

وی با بیان اینکه تحریم ها را تبدیل به فرصت کردیم، افزود: بعد از اینکه از سامانه رونمایی شد به عنوان اولین شرکت فولادی در آن ثبت نام کردیم. کمیته بومی سازی را در مجتمع فولاد خراسان تشکیل دادیم. امیدواریم با اطلاعاتی که در این مدت اضافه شد نهایت استفاده را از موقعیت کنونی بکنیم.

غفوری تصریح کرد: خواهش من این است که شرکت های بزرگ فولادی تلاش کنند جزیره ای کار نکنند و اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مدیرعامل فولاد خراسان در پایان تأکید کرد: موضوع دیگر اینکه بومی سازی را با مهندسی معکوس اشتباه نگیریم و در کنار ساخت قطعات، تکنولوژی را هم توسعه دهیم.

 

تقدیر از تأمین کنندگان برتر

 

در ادامه این مراسم از برگزیدگان و تامین کنندگان برتر تقدیر شد. همچنین ۱۲ شرکت فولادی نیز از تأمین کننده های برترشان تقدیر کردند.

در این مراسم از کتاب بومی سازی فولاد خراسان رونمایی شد.

همچنین، مهندس نیازی لوح وزارت صمت را  به مناسبت “اهتمام به ساخت داخل” در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به انجمن تولیدکنندگان فولاد اهدا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied