شمانیوز
شما نیوز

بهترین خدمات را از اجاره جرثقیل قربانی بخواهید

اجاره جرثقیل قربانی ارائه دهنده خدمات جرثقیل و بالابر در تهران و حومه با کادری مجرب، متعهد و کاملا حرفه ای با نازلترین قیمت و در اسرع وقت. بهترین خدمات را از اجاره جرثقیل قربانی بخواهید.

 

اجاره جرثقیل قربانی ارائه دهنده  خدمات جرثقیل و بالابر در تهران و حومه با کادری مجرب، متعهد و کاملا حرفه ای با نازلترین قیمت و در اسرع وقت. بهترین خدمات را از اجاره جرثقیل قربانی بخواهید.

جرثقیل چیست؟

 

قفعع

جرثقیل‌ها انواع مختلفی دارند.

 

جرثقیل چیست؟ با شنیدن نام این وسیله اولین چیزی که به ذهن ما میرسد اجسام سنگین و جابجایی آن‌ها است. شکل ساختاری آن نیز نشان می دهد که این نوع ماشین برای جابجا کردن اشیای سنگین کاربرد دارد. طناب‌ها و قرقره‌هایی که در ساختار جرثقیل استفاده شده است، برای بالا بردن و پایین آوردن آسان‌تر اجسام سنگین استفاده می‌شود. کاربرد این وسیله در صنایع مختلف بسیار زیاد است و حتی ممکن است گاهی اوقات افراد معمولی نیز برای جابجایی برخی از وسایل به آن نیاز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد جرثقیل این است که این وسیله را بشناسید، کاربرد انواع آن‌ها را بدانید تا بتوانید متناسب با کاربرد مورد نظر خود، ماشین باربرداری مناسب را انتخاب کنید.

پیشینه جرثقیل

ثق

یونانی‌ها اولین کسانی بودند که از جرثقیل استفاده کردند.

 

انسان از ابتدا به حمل و جابجایی اجسام سنگین نیاز داشته است. این نیاز زمانی بیشتر نمود پیدا کرد که بشر شروع به ساخت و ساز و معماری کرد. پیشینه ابتدایی‌ترین دستگاه‌های باربرداری به تمدن‌های مصر و یونان باستان برمی گردد. جرثقیل‌های قدیمی معمولا با استفاده از چوب ساخته می‌شدند و نیرو محرکه آن‌ها انسان یا حیواناتی مانند گاو نر یا الاغ بود. البته استفاده از این وسیله به تمدن یونان باستان محدود نمی‌شد و در تمدن‌های دیگری مانند مصر، روم و... مورد استفاده قرار می‌گرفت. جرثقیل‌های اولیه دارای دو تکیه‌گاه افقی، دو تکیه‌گاه عمودی و یک بازوی گردان بودند. ساختار و کاربرد جرثقیل‌ها نیز مانند بسیاری از ماشین آلات دیگر پس از انقلاب صنعتی دچار تغییرات و تحولات زیادی شد.

رفته رفته انسان به فکر پیشرفت این وسیله و استفاده راحت‌تر از آن افتاد. به همین دلیل سعی کرد از وسایلی مانند قرقره، بازوهای سیار، طناب‌های محکم و... در ساخت ماشین‌های باربرداری استفاده کند و به همین دلیل توانست اجسام سنگینی مانند سنگ‌های کوه‌ها را با استفاده از جرثقیل‌های پیشرفته‌تر جابجا کند. قطعه بعدی که به جرثقیل‌ها اضافه شدند، چرخ‌ها بودند. با استفاده از چرخ‌ها امکان جابجایی این وسیله وجود داشت و به همین دلیل می‌توانستند اجسام سنگین را بین نقاط مختلف نیز جابجا کنند.

 

جرثقیل‌ها از چه زمانی به شکل امروزی مورد استفاده قرار گرفتند؟

 

5غق

انقلاب صنعتی تحولی عظیم در ساختار جرثقیل‌ها به وجود آورد.

 

بعد از انقلاب صنعتی برای ساختن جرثقیل به جای چوب از چدن، آهن و فولاد استفاده شد و تقریبا به شکل جرثقیل‌های امروزی در آمد. به این ترتیب این وسیله توانست در قسمت‌های مختلف صنعت کاربردی باشد. امروزه این وسیله در فضاهایی اعم از بنادر برای تخلیه و بارگیری کشتی ها ،در ساخت و ساز ، در صنایع نفت و گاز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

نخ و قرقره و قلاب سه قسمت اصلی تشکیل دهنده جرثقیل‌های امروزی هستند؛ به گونه‌ای که معمولا جرثقیل‌ها اجسام را به صورت معلق در هوا نگهداری می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که کار با این وسیله نیازمند مهارت و تخصص خاصی باشد و نکات ایمنی زیادی برای کار با آن تدوین گردد. بسیاری از کسب و کارها برای خرید جرثقیل مورد نیاز خود اقدام می‌کنند؛ اما اهمیتی به نیرو کاری و سلامت قطعات موجود در ماشین نمی‌دهند. به همین دلیل ممکن است خسارات مالی و جانی بسیاری گریبان‌گیر آن‌ها باشد. بهترین ایده برای استفاده از جرثقیل همکاری به مجموعه‌ای است که به صورت حرفه‌ای در زمینه کار با این وسیله فعالیت می‌کند و از بهترین و به روز‌ترین ماشین‌آلات باربرداری استفاده می‌کند. این همکاری هم باعث می‌شود از جرثقیل‌های امن و استاندارد استفاده کنید و هم هزینه‌ای برای سرویس قسمت‌های مختلف این وسیله و استخدام تکنسین متخصص در کار با آن صرف نکنید.

 

کاربردهای جرثقیل

5غ

جرثقیل‌ها در صنایع مختلف کاربرد دارند.

 

به طور کلی هر جایی نیاز به باربرداری و جابجایی بار وجود داشته باشد، باید از جرثقیل استفاده کرد. امروزه این وسیله در مدل‌های مختلفی طراحی شده است و به همین دلیل برای کاربردهای مختلف مناسب است. یکی از مهم‌ترین علت‌های تنوع در جرثقیل‌ها، محیطی است که باید در آن مورد استفاده قرار بگیرند. گاهی اوقات برای جابجایی بار در فضایی مسقف به جابجایی یا بلند کردن بار نیاز داریم، بنابراین باید جرثقیلی استفاده کنیم که ارتفاع زیادی نداشته باشد. گاهی اوقات ممکن است نیاز ما برای استفاده از این وسیله در فضاهای کوهستانی و برای سنگ ‌برداری باشد؛ در این مواقع باید جرثقیلی داشته باشیم که بتواند در کوهستان‌ها بدون از دست دادن تعادل باربرداری کند.

اگر بخواهیم کاربردهای این ماشین را در دسته بندی‌های مختلف قرار دهیم؛ می‌توانیم لیستی به صورت زیر داشته باشیم:

  • پروژه‌های مختلف عمرانی اعم از برج سازی، سد سازی، اجرای اسکلت ساختمان و... .
  • استفاده به عنوان بالابر
  • استفاده در کارخانه‌ها و به خصوص کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی برای جابجایی محصولات و وسایل بسیار بزرگ.
  • استفاده از بنادر و سایر مراکز باربری.
  • استفاده به عنوان بالابر.
  • استفاده برای حمل و نقل اجسام سنگین
  • استفاده در صنایع نفت و گاز اعم از بنادر نفتی، پالایشگاه‌ها و... .
  • استفاده برای بهره‌برداری از معادن.

شما می‌توانید کاربردهای مختلف دیگری نیز برای جرثقیل‌ها مثال بزنید که تمامی آن‌ها زیر مجموعه باربری محسوب می‌شوند. برای هر کدام از این کاربردها ماشین‌های باربرداری با طراحی‌ خاص وجود دارد که انجام پروژه‌ها را تا حد زیادی تسهیل می‌کند.

 

جرثقیل چگونه کار می‌کند؟

خ8خ

نحوه کار جرثقیل‌های مختلف شباهت‌های بسیاری با هم دارد.

 

نحوه کار جرثقیل‌های مختلف با توجه به نوع آن‌ها متفاوت است. با استفاده از جرثقیل می‌توان اجسام سنگین را جابجا کرد و در جای مخصوص به خود قرار داد.  دانستن نوع عملکرد این وسیله به شما کمک می‌کند که تشخیص دهید آیا برای باربرداری و رفع نیازتان مناسب است یا خیر.

استحکام قطعات جرثقیل در برابر وزن بار و اطمینان از نشکستن قطعات، عدم واژگونی جرثقیل هنگام باربرداری  و ظرفیت قرقره‌ها و توان باربرداری آن‌‌ها مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید پیش از استفاده‌ی جرثقیل به آن توجه داشته باشید. قوانین و اطلاعات مرتبط با ماشین‌های باربرداری و ظرفیت‌های آن‌ها در جدولی طراحی شده است که با توجه به آن می‌توانید در مورد نوع ماشین مورد نیاز خود و ظرفیت آن تصمیم‌گیری نمایید.

تلسکوپ یکی از مهم‌ترین اجزای ماشین‌های باربرداری است که باعث می‌شود بهترین کارایی را داشته باشند. تعداد تلسکوپ‌ها با توجه به ظرفیت ماشین‌های باربرداری تعیین می‌شود و به صورت خشابی در یکدیگر قفل می‌شوند.

وینچ نیز در ماشین‌های باربرداری وجود دارد. یک وینچ تشکیل شده است از پمپ، قرقره و سیم بکسل. البته جرثقیل‌های مختلف متناسب با کاربردشان وینچ‌های متفاوتی دارند.

جک‌های تعادل نیز از دیگر قطعات موجود در این ماشین‌ها هستند که اهمیت زیادی دارند. زمانی که جرثقیل در یک فضا ثابت می‌شود، روی جک‌های تعادل قرار می‌گیرد. تقریبا تمام ماشین‌های باربرداری دارای جک‌های تعادل هستند. البته مکانیزم این قطعه با توجه به کاربرد متفاوت است.

 

چگونه جرثقیل مناسب را انتخاب کنیم؟

 

قفعع

راهنمایی گرفتن از افراد با تجربه کمک می‌کند بهترین جرثقیل‌ها را انتخاب کنید.

 

معمولا مهندسان و کارفرمایانی که مدت‌هاست از ماشین‌های مختلف برای باربرداری و حمل بار استفاده می‌کنند، به خوبی می‌توانند ماشین مناسب برای نیاز‌های مخلتف و حجم بارهای مختلف را انتخاب کنند. آن‌ها حتی نیازی به بررسی دقیق ندارند و به صورت چشمی حجم بار و ماشین مناسب برای آن را انتخاب می‌نمایند.

اما تا پیش از دستیابی به این میزان تجربه چگونه باید جرثقیل مناسب را انتخاب کنیم؟ به یاد داشته باشید که اطلاعات تئوری تنها می‌توانند به شما بفهمانند که باید هنگام انتخاب چه ملاک‌هایی را بررسی کنید. میان بحث تئوری و عملی در این موضوع تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

حضور یک راهنما برای انتخاب ماشین‌های باربرداری در پروژه‌های مختلف الزامی است. افرادی که شغل اصلی آن‌ها باربرداری و کار با انواع جرثقیل باشد به خوبی می‌توانند در انتخاب این وسیله به شما کمک کنند. حتی بسیاری از مواقع کارفرمایان با تجربه نیز نیاز به راهنمایی این افراد ماهر دارند. یک کارفرما تنها برای پروژه‌هایی که انجام می‌دهد، از این ماشین‌ها استفاده می‌کند؛ اما کسی که شرکت ارائه ماشین‌آلات باربرداری و باربری را دارد، در طول ماه پروژه‌های مختلفی را ساپورت می‌کند و تجربه بیشتری دارد.

شرکت جرثقیل تهران آماده‌ راهنمایی شما برای انتخاب بهترین وسیله برای تأمین نیاز و فعالیت در پروژه شماست.

 

 

جهت اجاره بالابر در تهران و یا اجاره جرثقیل با شماره ی    ۰۹۱۲۶۵۰۶۴۳۰   تماس بگیرید

 

 

خرید جرثقیل یا اجاره آن؟

 

464ع

در اکثر موارد اجاره جرثقیل مقرون به صرفه‌تر است.

 

یکی از سوالاتی که در مورد جرثقیل‌ها وجود دارد، تصمیم‌گیری در مورد خرید یا اجاره آن‌هاست. ماشین‌های صنعتی مانند ماشین‌های باربرداری و باربری هزینه بسیار زیادی دارند و خرید آن‌ها تنها در صورتی مقرون به صرفه است که استفاده دائمی از آن‌ها وجود داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که با خرید این وسیله مخارج شما برای این کار به پایان نمی‌رسد. جرثقیل‌ها کارکرد حساسی دارند و به همین دلیل باید همیشه سالم باشند. سرویس‌دهی و نظارت بر سالم بودن قطعات مختلف این وسیله اهمیت زیادی دارد و طبیعتا شامل هزینه‌هایی برای شما می‌شود. به یاد داشته باشید که قطعات مختلف مانند قرقره‌ها، سیم بکسل‌ها و... پس از مدتی فرسایش پیدا می‌کنند و باید تعویض شوند. هزینه بعدی که باید برای باربرداری صرف کنید، استخدام نیروی متخصص در زمینه کار با این ماشین‌هاست. به یاد داشته باشید که افراد معمولی تخصص لازم را ندارند و ممکن است باعث سقوط بار و ایجاد خسارت شوند.

زمانی که برای اجاره جرثقیل از یک شرکت معتبر اقدام می‌کنید، تنها از آن استفاده خواهید کرد و نگرانی از بابت سایر مسائل نخواهید داشت. شرکت ارائه دهنده خدمات موظف است که وسیله‌ای سالم و سرویس‌دهی شده به همراه تکنسین حرفه‌ای به شما ارائه دهد و در زمان تعیین شده در قرارداد شما را ساپورت کند.

 

نکاتی که باید برای استفاده از جرثقیل بدانیم.

 

حخ

رعایت استانداردها و نکات ایمنی هنگام کار با جرثقیل الزامی است.

 

طراحی تمامی ماشین آلات باید مطابق با استانداردها و مقررات تعیین شده در سطح ایران و جهان طراحی و تولید شوند. جرثقیل‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم، اطلاعاتی است که  باید در مورد ماشین‌های باربرداری و باربری بدانید.

  • هیچ یک از قطعات تشکیل دهنده نباید از جنس چوب باشند.
  • تمامی قسمت‌ها باید قابلیت روغن‌کاری، بازرسی و تعمیرات را داشته باشد.
  • قابلیت بالا و پایین بردن و چرخش بار حول یک محور باید وجود داشته باشد.
  • اطلاعات مورد نیاز وسیله اعم از نوع ماشین، مدل آن و استانداردها و مجوزهای لازم باید وجود داشته باشد.
  • باید از شرکت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات برای اجاره چنین ماشین‌هایی اقدام کرد.

رعایت نکات ایمنی و استانداردهای لازم به شما کمک می‌کند که پروژه خود را به راحتی و در امنیت کامل به پایان برسانید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied