شمانیوز
شما نیوز

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالات خبرنگاران عنوان کرد؛

تجمیع کالا و مواد، قبل از اظهارنامه گمرکی، دپو تلقی نمی‌شود

دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه با نمایندگان‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت: یکسری از کالا‌ها با ثبت سفارش وارد گمرک کشور شده که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت، امکان ترخیص آنها وجود ندارد و این موضوع ربطی به عملکرد گمرک ندارد.

تجمیع کالا و مواد، قبل از اظهارنامه گمرکی، دپو تلقی نمی‌شود

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر دپوی مواد اولیه در گمرک جمهوری اسلامی، با بیان اینکه، تجمیع کالا و مواد، قبل از اظهارنامه گمرکی، دپو تلقی نمی‌شود، اظهار داشت: رسوب مواد اولیه، کالای سرمایه‌ای و مصرفی در گمرکات کشور بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: یکسری از کالا‌ها با ثبت سفارش وارد گمرک کشور شده که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت، امکان ترخیص آنها وجود ندارد و این موضوع ربطی به عملکرد گمرک ندارد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها باعث شده تا ۱۴۰۰ قلم کالا در گمرک باقی بماند و ترخیص نشود تصریح کرد: از این تعداد کالا، مهلت برخی از آن‌ها به اتمام رسیده و برخی دیگر جزو کالا‌های لوکس هستند که قابل ترخیص نیستند و در این ارتباط، نامه‌ای به دولت ارسال کردیم تا این دسته از کالا‌ها، حذف، معدوم و یا در قالب اموال تملیکی بفروش برسند.

وی افزود: در این نامه از دولت خواستیم، سایر کالا‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه، بررسی شده و در صورت لزوم به بازار عرضه شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied