شمانیوز
شما نیوز

سازندگان مسکن هم از تسهیلات یکم بهره برداری کردند

بانک مسکن سهم صندوق پس انداز مسکن یکم در ساخت و ساز واحدهای مسکونی را اعلام کرد.

 سازندگان مسکن هم از تسهیلات یکم بهره برداری کردند

به گزارش شمانیوز به نقل از هیبنا، آمارهای مربوط به دوره زمانی 9 ماهه اول سال جاری نشان می دهد تمام تسهیلات پرداخت شده از محل صندوق پس انداز مسکن یکم صرف خرید مسکن نشده است بلکه بخشی از آن از سوی سازنده های مسکن و متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی دریافت شده است. این آمار بیانگر آن است که در کنار خانه اولی ها، سازندگان و تولیدکنندگان مسکن هم با تسهیلات صندوق یکم ارتباط برقرار کردند و از این تسهیلات برای عرضه مسکن مختص خانه اولی ها بهره بردند.

به این ترتیب، صندوق پس انداز مسکن یکم نه تنها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط خرید مسکن فعال است و اقدام به پرداخت تسهیلات می کند بلکه منابع و تسهیلات این صندوق در جهت ساخت و ساز واحدهای مسکونی نیز از سوی متقاضیان به کار گرفته می شود.

به این ترتیب در 9 ماهه اول سال جاری از میان تسهیلات پرداخت شده از محل صندوق پس انداز مسکن یکم تعداد 2 هزار و 118 فقره تسهیلات به بخش ساخت مسکن اختصاص یافته است.به این معنا که در دوره 9 ماهه منتهی به پایان آذرماه سال جاری معادل 2 هزار و 118 واحد مسکونی با پوشش تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم ساخته شده است.

حجم ریالی اصل و سود تسهیلات پرداخت شده از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در دوره زمانی اشاره شده-9 ماهه اول سال 98-برای ساخت مسکن نیز رقمی معادل حدود 191 میلیارد تومان برآورد شده است.

در 9 ماهه اول سال جاری مجموعا بیش از 97 هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن در قالب تسهیلات مشارکت مدنی از سوی بانک مسکن به سازنده ها و متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.حجم ریالی اصل و سود این تسهیلات نیز براساس آمارهای اعلام شده رقمی معادل حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد می شود.

در آذرماه سال جاری نیز بخشی از تسهیلات پرداخت شده از محل صندوق پس انداز مسکن به ساخت مسکن اختصاص یافته است.

در آخرین ماه از فصل پاییز امسال،مجموعا ۲۵۸ فقره از میزان کل تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان از محل صندوق پس انداز مسکن یکم صرف ساخت و ساز مسکن شده و به متقاضیان واجد شرایط برای ساخت مسکن پرداخت شده است.

اصل و سود تسهیلات پرداخت شده از این محل در آذرماه نیز مطابق با گزارش اعلامی از سوی بانک مسکن رقمی در حدود 23 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد می شود.

به گزارش هیبنا در آذرماه امسال مجموعا حدود 11 هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن در قالب تسهیلات مشارکت مدنی به سازنده ها پرداخت شده است.اصل و سود کل تسهیلات پرداخت شده برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی در قالب تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به سازنده ها در آذرماه سال جاری رقمی معادل حدود 865 میلیارد تومان برآورد می شود.

براساس این گزارش و بنا بر ضوابط تعیین شده و ابلاغ شده از سوی بانک مسکن،صندوق پس انداز مسکن یکم علاوه بر پرداخت تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان واجد شرایط برای استفاده به منظور تامین مالی پروژه های ساخت مسکن نیز کاربرد دارد.در صورتی که مطابق با ضوابط تعیین شده برای سپرده گذاری و دریافت تسهیلات از این صندوق،فرد متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شود استفاده از این تسهیلات به منظور پوشش بخشی از هزینه های ساخت مسکن بلامانع و امکانپذیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied