شمانیوز
شما نیوز

پتروشیمی شهیدتندگویان صنعتگر سبز خواهد شد

ثبت رکوردهای تازه  تولید در شرایط سخت تحریمی ،رعایت الزامات واستانداردهای زیست محیطی در روند فعالیت، خلق ارزش افزوده و برون رفت از ضرردهی و سودده کردن مجموعه و حضور مقتدرانه در بازارهای داخلی و خارجی دستاوردهای مطلوبی است که شرکت پتروشیمی شهید تند گویان  به عنوان بزرگترین تولید کننده اسید ترفتالیک(PTA) و پلی اتیلن ترفتالات (PET)در منطقه خاور میانه در آنها به توفیق کامل رسیده است.

پتروشیمی شهیدتندگویان صنعتگر سبز خواهد شد

به گزارش شمانیوز به نقل از ایران پترونت، سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تند گویان پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با بیان این که این مجموعه تاکنون به ۸۵ درصد برنامه های تولیدی خود دست یافته است اظهار داشت:دستیابی به رکوردهای جدید تولید که پیش از این سابقه نداشته است ظرف امسال محقق خواهد شد و پتروشیمی تندگویان در امتداد این رکورد زنی به اشتغال و تولید هرچه بیشتر در  اقتصاد پتروشیمی کشور به توفیقات فراوانی دست خواهد یافت.

وی ادامه داد:   خودکفایی در حوزه تجهیزات و روند عملیات در شرایطی که تحریم های اعمال شده بیش از هروقت دیگری بر صنایع پتروشیمی کشور اثر گذار می شود ،شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان را به عنوان یک برند موفق به بازارهای داخل و خارج خواهد شناساند.

  وی تصریح کرد: التهابات  موجود هرساله در بازار مواد اولیه تولید گریدهای PET و POY امسال برای شرکت پتروشیمی تند گویان موثر واقع نشد و این شرکت به حداکثر ظرفیت  خود برای تولید مواد اولیه بطری و الیاف مخصوص منسوجات رسید. و زنجیره تولید محصولات طیف پلی اتیلن ترفتالات مجتمع مذکور با بورس کالا وارد شد.

وی با تاکید بر این که مجتمع شهید تندگویان در امتداد حفظ الزامات زیست محیطی به حداکثر تولید مطلوب خود برای حضور در بازار داخلی و خارجی رسیده است گفت: تداوم تولید پایدار و حضور در بازارهای هدف یکی از رویکردهای اصلی این شرکت خواهد بود.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان  افزود:این شرکت با تولید و صادرات بیش از ۲۰ نوع محصول به بیش از ۲۰ کشور در سراسر جهان بزرگترین تولیدکننده اسید تر فتالیک (PTA)و پلی اتیلن ترفتالات (PET)در خاورمیانه است

وی ادامه داد:طرفیت اسمی سالانه واحد های پتروشیمی تندگویان شامل ۷۰۰هزار تن اسید ترفتالیک PTA))،۴۲۷هزار تن پلی اتیلن ترفتالات (PET) گرید بطری ،۳۹۳هزار تن پلی اتیلن ترفتالات (PET) گرید الیاف، ۶۶هزار تن نخ های پلی استر POY و ۶۶هزار تن الیاف پلی استر Staple است.

قاسمی شهری همچنین خبر داد که حدود ۹۵ درصد محصولات تولیدی امسال این شرکت در بازار داخلی عرضه شده که این میزان برابر ۴۷۰هزار تن است  و این در حالی است که پتروشیمی شهید تند گویان طی ۱۰ ماهه امسال به تولید ۹۵۰ هزار تنی دست یافته است.

وی  همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر این که این شرکت  در رویکرد جدید صنعت پتروشیمی کشور موسوم به جهش  دوم  چه نقشی را ایفا خواهد نمود گفت: بهره‌برداری از واحد SSP، از واحدهای پلیمری پتروشیمی تندگویان را در ذیل  یکی از طرح‌های  این جهش تعریف کرده ایم .

وی در همین خصوص افزود:با بهره‌برداری از این واحد ۴۵۰ تنی در روز، امکان سوئیچ برای تولید گرید بطری و گرید نساجی با توجه به نیاز داخل امکان‌پذیر خواهد شد.

قاسمی شهری با تأکید بر اهمیت قیمت و کیفیت در صادرات و عرضه محصولات به مشتری اظهار کرد: محصولات پتروشیمی تندگویان در منطقه و در سطح شرکت‌های مشابه خود در دنیا بالاترین کیفیت را دارد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تند گویان در ادامه به نقش پراهمیت تحقیق و پژوهش در این شرکت اشاره کرد و گفت:نگاه بر مقوله بازار محوری در راستای رویکرد تحقیق و توسعه در این شرکت ما را بر آن داشته تا محصولات دیگری مانند گرید نخ لاستیک و آنتی یووی برای تولید ظروف روغن را هم در دست تهیه قرار دهیم و در عین حال چند گرید دیگر مورد نیاز بازار را نیز به سبد تولیدات خود اضافه کنیم.

وی همچنین تصریح کرد که طی یک بازه زمانی ۱۰ ماهه در سال جاری، پتروشیمی تند گویان موفق شده تولید خود را تا میزان ۱۲ درصد افزایش دهد  و این در حالی است که طی سال گذشته این شرکت به تولید یک میلیون و ۳۰ هزار تنی انواع محصولات دست یافت و امسال نیز رکورد زنی های جدیدی را در تولید برای خود ثبت خواهد کرد.

قاسمی شهری  در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص رعایت الزامات زیست محیطی از سوی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان نیز گفت:بر اساس برنامه های تدوین شده ،این شرکت تا اوایل سال ۱۴۰۰ از لیست  صنایع آلاینده خارج و عنوان صنعت سبز را از آن خود خواهد کرد.

وی به دفع پساب های صنعتی حاصل کار این مجتمع اشاره کرد  و گفت:این مبحث را طی جلسات فراوان به صورت پیگیر با محیط زیست استان دنبال کرده ایم  و برای آن فرآیندهای مناقصه ای را از سرگذرانده ایم تا در عین این که حدود ۷ یا ۸ پروژه زیست محیطی را تعریف می کنیم مسیر خط ۲ به سمت خور را نیزاجرایی کنیم.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تند گویان همچنین اضافه کرد:در زمینه رعایت الزامات زیست محیطی و انجام مسئولیت های اجتماعی با بسیاری از اساتید دانشگاه ها ار تباط گرفته ایم تا برای احداث رآکتورهای بی هوازی در واحد CF وارد عمل شویم  و خوشبختانه در این زمینه به توفیقات مطلوبی دست یافته ایم  و معتقدیم چنانچه بر همین اساس پیش برویم تا سال آینده نه تنها از فهرست صنایع آلاینده خارج می شویم بلکه عنوان صنعتگر سبز در استان را نیز ازآن خود خواهیم کرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: پتروشیمی شهید تند گویان بر این اعتقاد است که باید با تکنولوژی روز پیش برود تا هم در مسیر رشد و ارتقا تولید قرار گیرد و هم به لحاظ اقتصادی ارزش افزوده بیشتری برای صنعت پتروشیمی کشور ایجاد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied