شمانیوز
شما نیوز

رییس کل بیمه مرکزی:

صنعت بیمه روی ریل توسعه قرار دارد

رییس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه در کشور ما از توسعه قابل قبولی برخوردار است و قیاس عملکرد و دستاورد آن با کشورهای منطقه از رشد فزاینده این صنعت حکایت می کند.

صنعت بیمه روی ریل توسعه قرار دارد

به گزارش شمانیوز به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که میهمان برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد بود، در پاسخ پرسشی در خصوص جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور، با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه در کشور قدمتی بالغ بر ۸۵ سال دارد اما در سال های پیش از انقلاب در کنار نمایندگان شرکت های خارجی، تنها چند شرکت دولتی در ایران فعالیت می‌کردند.

رییس کل بیمه مرکزی به تنوع محصولات و رشته های بیمه‌ای در کشور اشاره کرد و با برشمردن افزایش نرخ ضریب نفوذ بیمه در کشور به نسبت سال های پیش از انقلاب، تصریح کرد: رشد ضریب نفوذ بیمه از حدود ۰,۵ درصد به ۲.۸ درصد، یک دستاورد بزرگ است و امیدواریم با برنامه های صورت گرفته به رشد ۳.۳ درصدی در سال ۱۳۹۹ دست پیدا کنیم.

وی توسعه نمایندگی های بیمه از ۶۰ نماینده بیمه ای در سال ۱۳۵۷ به ۶۹ هزار نماینده را یک جهش توصیف کرد و افزود: در همان روزها تنها یک کارگزار در عرصه صنعت بیمه فعالیت می کرد که در حال حاضر این عدد به ۸۳۴ کارگزار فعال رسیده و پرتفوی بیمه ای نیز با درنظرگرفتن ارزش پول کشور به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

رتبه بندی شرکت های بیمه برون سپاری شده است

سلیمانی از واگذاری برخی از مأموریت های نظارتی بیمه مرکزی به سندیکای بیمه گران و انجمن های تخصصی خبر داد و افزود: در همین راستا مسئولیت رتبه بندی شرکت های بیمه را به انجمن حرفه ای صنعت بیمه واگذار کرده ایم.

وی سرعت و سطح بالای کارشناسی انجمن های حرفه ای را دلیل اصلی این واگذاری دانست و گفت: تعامل با بدنه تخصصی صنعت بیمه از اهداف اصلی ماست و قطعا در سایه این همکاری ها، شاهد رشد و توسعه صنعت بیمه خواهیم بود.

فعالیت استارت آپ ها در صنعت بیمه پررنگ تر خواهد شد

رییس کل بیمه مرکزی با برشمردن ظرفیت ها و قابلیت های استارت آپ ها در اقتصاد و نقش آنان در توسعه صنایع و خدمات از حضور ۱۱۵ استارت آپ بیمه ای در سطح کشور خبر داد و افزود: صدور بیمه نامه، پرداخت خسارت، ارزیابی نرخ فنی بیمه و نظایر آن از توانایی های استارت آپ ها به شمار می رود و ما از حضور آنان در صنعت بیمه استقبال می کنیم.

وی از صدور مجوزهای لازم برای قانونمندتر شدن حضور استارت آپ های بیمه ای در کشور خبر داد و تصریح کرد: استارت آپ ها می توانند به صورت کارگزاری آنلاین فعالیت کنند که این امر پس از دریافت مجوزهای لازم برای آنان امکان پذیر خواهد بود.

وی از صدور دیجیتالی بیش از۷۰ درصد از شرکت های صنعت بیمه به عنوان یک دستاورد ویژه در حوزه دیجیتالی یاد کرد و گفت: توسعه و پیشرفت در بخش آی تی صنعت بیمه یک موفقیت بزرگ است و قصد داریم با هوشمندسازی یک گام بلندتر نیز در این حوزه برداریم.

بیمه حوادث همگانی از هدف‌گذاری های بزرگ ماست

سلیمانی با ابراز خرسندی از حمایت مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی از فرایند برطرف شدن اشکالات وارده به این قانون از سوی شورای نگهبان و بازگشت آن به مجلس خبر داد و ابراز امیدواری کرد با وجود مشغله های فراوان مجلس، این قانون تا پایان امسال به تصویب نهایی برسد.

رییس کل بیمه مرکزی از محصولات صنعت بیمه به عنوان یک خدمت اقتصادی و کارآمد یاد کرد و گفت: خوشبختانه کارهای تبلیغی خوبی در سطح خانواده ها، مدارس و دانشگاه ها صورت گرفته و رسانه های گروهی و صداوسیما تلاش زیادی می کنند تا فرهنگ بیمه در جامعه گسترش یابد.

وی از حوادث طبیعی اخیر به عنوان یکی از عوامل گرایش مردم به خرید پوشش های بیمه ای یاد کرد و گفت: بسیاری از شهرداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و آحاد دیگر جامعه منتظر تأسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی نماندند و درخواست های بسیاری برای دریافت این پوشش بیمه ای به شرکت های بیمه ارسال شده است.

سهم دولت از صنعت بیمه سی درصد است

رییس شورای عالی بیمه با اشاره به فعالیت شرکت بیمه ایران به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه ای کشور از سهم ۷۰ درصدی بخش خصوصی در صنعت بیمه خبر داد و افزود: فضای رقابت در صنعت بیمه به دلیل حذف تعرفه ها، فضای پویا و قابل قبولی است و شرکت های بیمه جز نرخ اجباری بیمه شخص ثالث، می توانند در سایر رشته های بیمه ای به رقابت بپردازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied