شمانیوز
شما نیوز

مشاور میدکو :

افزایش قیمت فولاد منطقی بوده است

مشاور هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) گفت: فزایش این روزهای قیمت فولاد غیرمنطقی و عجیب و غریب نیست و از شرایط بازار تبعیت می کند.

افزایش قیمت فولاد منطقی بوده است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی فواد ایران، «رضا اشرف سمنانی» در درخصوص قیمت های این روزهای فولاد در بازارهای جهانی و داخل، افزود: قیمت ها تابع بازار است و تغییرات آن در کوتاه مدت موقت و گذراست.

 

وی اظهار داشت: گاهی اوقات شاهدیم انجام نشدن درست عملیات بازرگانی، تاثیراتی بر قیمت ها می گذارد که نباید از آنها غافل شد.

 

مشاور میدکو گفت:‌ بخشی از افزایش قیمت جهانی فولاد ناشی از تورم جهانی و کاهش ارزش پول است، اما با نگاهی به قیمت های جهانی در درازمدت متوجه می شویم قیمت ها موجی سینوسی داشته و مرتب بالا و پایین می شود؛ هرچند جریان عمده آن افزایشی بوده است.

 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت های کنونی خیلی هم عجیب و غریب نبوده، ادامه داد:‌ به طور مثال در ماه‌های گذشته چینی ها صدها واحد کوچک غیر اقتصادی خود را از خط تولید خارج کردند و همین مساله موجب افزایش کوتاه مدت قیمت ها شد، اما در ادامه از آنجایی که از واحدهای بزرگ حمایت کردند و بهره‌وری این واحدها افزایش یافت، افزایش تولید فولاد و متعادل شدن مجدد قیمت ها را شاهد بودیم.

 

اشرف سمنانی خاطرنشان کرد: ‌افزایش قیمت این روزهای فولاد ناشی از تغییرات بازار و به طور عمده افزایش نرخ حمل و نقل، دستمزدها، افزایش قیمت مواد اولیه خارجی، متنوع بودن محل تامین مواد اولیه داخلی و غیره است.

 

وی در عین حال تاکید کرد: اگر قیمت ها غیرمنطقی بالا برود یا اگر بالا بودن قیمت ها ناشی از مشکل بازار نبوده و کارخانجات مشکل پیدا کرده باشند، آنگاه دولت باید دخالت کند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied