شمانیوز
شما نیوز

عملکرد یکساله حوزه IT تشریح شد

یکپارچه‌سازی خدمات درگاه‌های اینترنت‌بانک و همراه‌بانک مسکن

ساسان شیردل از یکپارچه‌سازی فرم ارایه خدمات به مشتریان بانک مسکن در درگاه‌های همراه‌بانک و اینترنت‌بانک با مهاجرت به سمت «omni channel» خبر داد.

یکپارچه‌سازی خدمات درگاه‌های اینترنت‌بانک و همراه‌بانک مسکن

به گزارش شمانیوز به نقل از هیبنا، ساسان شیردل، مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن، با اشاره به اینکه مهمترین اقدام حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در طول یک سال منتهی به بهمن 98 پیاده‌سازی سیستم بانکداری متمرکز (Core Banking) بوده است، گفت: ماژول‌های مربوط به قراردادهای مشارکت مدنی در بانک مسکن در بستر سیستم بانکداری متمرکز راه‌اندازی شده و به دنبال آن هم سهولت در فرآیند اخذ تسهیلات مشارکت مدنی برای مشتریان فراهم شده و هم همکاران شعب بانک از مواهب این سیستم بهره‌مند می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه قراردادهای مشارکت مدنی یکی از پیچیده‌ترین انواع قراردادهایی است که بانک مسکن با مشتریان منعقد می‌کند و به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن تعلق دارد، افزود: فرآیند آموزش کاربری سیستم مشارکت مدنی جدید به کاربران آن نظیر پرسنل اعتبارات و حسابداری صورت گرفته و بانک برای استفاده از این ماژول طی شده و قراردادهای جدید در این بستر منعقد و ثبت می‌شود.

 

شیردل با بیان اینکه عقد مرابحه در بستر بانکداری متمرکز نیز مراحل نهایی پیاده سازی را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: بانک مسکن در این بستر طی ماه‌های آینده محصولات جدیدی را معرفی خواهد کرد. به عنوان مثال به موجب اخذ مجوز عقد مرابحه می‌توانیم برای مشتریان انواع کارت‌های اعتباری خرید را صادر کنیم.

 

وی همچنین از راه‌اندازی سیستم ارزی متمرکز بانک مسکن خبر داد و گفت: زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز در این خصوص تامین شده و مراحل نصب و راه‌اندازی سیستم ارزی متمرکز در مرکز داده اصلی بانک به پایان رسیده است. به این ترتیب اکنون این سرویس در شعب منتخب در حال بهره‌برداری است.

 

به گفته وی، پس از استقرار کامل زیرسیستم‌های بانکداری متمرکز مربوط به اعتبارات و مشارکت در ماه‌های آتی، زیرسیستم‌های دیگر نیز توسعه خواهد یافت و در ماه‌های آتی شاهد یکپارچگی سیستم و فرآیندها خواهیم بود.

 

شیردل خاطرنشان کرد: به فراخور پیشرفت سیستم بانکداری متمرکز، به سمتی حرکت می‌کنیم که تمام فرایندهای بانکی مشتریان از طریق درگاه اینترنتی صورت گیرد و نیاز به مراجعه به شعب به حداقل برسد؛ کمااینکه اکنون امکان افتتاح حساب مشتریان به صورت اینترنتی برای کسانی که پیش‌تر حساب بانک مسکن دیگری افتتاح کرده‌اند، وجود دارد.

 

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن راه‌اندازی نسخه جدید «همراه‌بانک» مسکن را از دیگر اقدامات شاخص یک سال اخیر برشمرد و گفت: سرویس های مبتنی بر «تشخیص چهره» و نیز «دستیار صوتی» و اخذ رمز پویا نیز در برنامه های توسعه ای همراه بانک جدید قرار داشته و به زودی رونمایی خواهد شد.

 

وی از تمرکز بر یکپارچه‌سازی فرم ارائه خدمات در بستر همراه‌بانک و اینترنت‌ بانک مسکن خبر داد و گفت: اینترنت‌بانک جدید مسکن نیز که اخیرا به‌روز شده، برای تحقق تحقق همین هدف که با عنوان «Omni Channel» شناخته می‌شود، به شکلی طراحی شده که به مشتریان تجربه کاربری یکسانی با زمانی که از همراه‌بانک استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد.

 

شیردل توضیح داد: در بستر Omni Channel، نه‌تنها مشتری دارای یک هویت واحد در تمام درگاه‌های بانکی همچون نت‌بانک و همراه‌بانک است، بلکه عملاً همه درگاه‌ها را به‌صورت یک سیستم یکپارچه و واحد می‌بیند. بر این اساس ارتباط با مشتری در هر زمان، هر مکان و روی همه ابزارها به شیوه‌ای یکنواخت انجام می‌پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied