شمانیوز
شما نیوز

مراسم بزرگداشت روز حراست در بانک مهر اقتصاد برگزار شد

همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین والفجر هشت، مراسم بزرگداشت روز حراست با حضور مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

 مراسم بزرگداشت روز حراست در بانک مهر اقتصاد برگزار شد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر غلامحسن تقی نتاج – مدیر عامل بانک – در جمع همکاران ادارات مرکزی بانک، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز حراست با تقدیر از همکاران این حوزه ابراز داشت: حراست به منزله سیستم ایمنی سازمان است که در کنار سایر واحدهای نظارتی مشغول صیانت از سازمان وکارکنان آن است.

نتاج با بیان اینکه در سازمان ها نظارت، محدود به یک واحد نمی شود، خاطر نشان کرد: حراست یک کار عمومی در همه بخش های سازمان است لذا چنانچه نظارت و حراست در همه ارکان و واحدهای سازمان، جاری و ساری شود کارها تسهیل شده و با هزینه کمتری انجام می شود.

مدیر عامل بانک با تاکید بر کنترلِ یکپارچه در همه ارکان سازمان، گفت: فعالیت سیستم های نظارتی مکمل یکدیگر است بنا بر این چنانچه کار خود را به درستی انجام دهند سلامت کل سازمان را به نحو مطلوبی تامین می کنند.

نتاج با اشاره به اینکه کنترل ها در نگاه یکپارچه نظارتی به پنج جزء تقسیم می شود، تصریح کرد: محیط کنترلی، ریسکها، اقدامات کنترلی، اطلاعات و ارتباطات با رعایت حیطه بندی اطلاعات و پایش و نظارت مستمر از مولفه هایی هستند که در این تقسیم بندی جای می گیرند.

وی با بیان اینکه حراست پایِش را در ذات خود دارد، افزود: اگر حراست به عنوان جزیی مهم از محیط کنترلی کار خود را درست انجام دهد در وهله اول شاهد کاهش ریسکها خواهیم بود که این خود منجر به کاهش هزینه های سازمان نیز خواهد شد.

نتاج با تاکید بر ارتقاء کیفیت حراست، ابراز داشت: همه ما باید با تقوا و نظم در امور و به یاری خداوند متعال کمک کنیم تا بانک مهر اقتصاد به منظور تحقق، یک مصلحت الزامی بزرگتر به بهترین شکل، فرآیند ادغام در بانک سپه را طی کند تا از ظرفیت های ایجاد شده در بانک جدید برای خدمت به هموطنان عزیز به نحو مطلوبی استفاده شود.

در ادامه، حامد هیئت داودیان – رئیس هیئت مدیره بانک – نیز با گرامیداشت این روز و تجلیل از همکاران حراست، با اشاره به فرآیند ادغام بانک، گفت: خوشبختانه روند ادغام به نحو مطلوبی در جریان است و در حال حاضر در نقطه ارزیابی دارایی ها هستیم که با اتمام این مرحله و تشکیل مجمع انحلال، این فرآیند تکمیل خواهد شد.

وی همکاران بانک مهر اقتصاد را حرفه ای و متخصص دانست و ابراز داشت: انشا الله این بانک جزء اولین بانک هایی است که کار ادغامش به اتمام می رسد و امیدواریم بتوانیم از قابلیت های کارکنان پر تلاش و خدوم آن در پست های کلیدی استفاده کنیم.

هیئت داودیان در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت کل کشور را حاصل زحمات دست اندرکاران این حوزه در تمامی بخشها دانست و افزود: اقدامات حراستی به حیطه بندی های مختلفی تقسیم می شود که حراست از سازمان، مدیران و کارکنان، اموال و دارایی ها، اسناد و مدارک و ایجاد نظم و انضباط جزء مهم ترین آنهاست که باید به نحو احسن انجام شود.

رئیس هیئت مدیره بانک با تاکید بر رعایت اخلاق و ناظر بودن پروردگار متعال بر امورات همه انسانها، یادآور شد: باید تلاش کنیم در اظهار نظرها و تهیه گزارش ها علاوه بر صحت و دقت، خدا را در نظر داشته باشیم تا از اصول اخلاقی تخطی نکنیم و همواره به آبرو، حیثیت، گذشت و زندگی مردم توجه نماییم.

محسن اکبری – مدیر کل حراست بانک – نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت صدیقه طاهره(س) با گرامیداشت سالروز عملیات والفجر هشت و روز حراست، گفت: نهال حراست به دست حضرت امام خمینی(ره) و امت حزب الله کاشته شد و با خون شهدا و ایثار گری ها و مجاهدت ها این نهال به درختی تنومند تبدیل گردید که امروزه سایه صیانت و حمایتش بر سر همه ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه بحث حراست در مجموعه های دولتی یقینا یک امر جمعی و همه جانبه است، ابراز داشت: حراست موضوعی فطری است لذا باید این مهم به تمامی سطوح جامعه، سازمان و محل کار تسری یابد و به صورت یک فرهنگ درون سازمانی درآید.

اکبری مبارزه با فساد و تبعیض، جلوگیری از انتصابات نا به جا و مقابله با رانت را موضوع کار حراست عنوان کرد و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مطالبه گری و افشای فساد باید در جامعه نهادینه شود لذا این مقوله در کنار بلوغ اجتماعی و اداری می تواند راهگشا و اثر بخش باشد.

 

در ادامه متقیان – رئیس اداره کل حفاظت پرسنلی بانک سپه – ضمن تبریک سالروز ولادت دخت نبی اکرم(ص)، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، حراست را حامی، حافظ، مراقب و پیشگیری کننده معرفی کرد و افزود : سرمایه انسانی، مهمترین عنصر وجودی هر سازمان است و وظیفه ذاتی حراست مراقبت درونی و بیرونی از این سرمایه گرانبهاست.

وی ادامه داد: مدیران و کارکنان امروز به قدری مشغله ی ذهنی و کاری دارند که احتمالاً از حواشی اطرافشان غافل می شوند، وظیفه ی ما، آگاهی بخشی به منظور پیشگیری، مشورت به منظور درمان و حفاظت و مراقبت مداوم از ایشان است.

رئیس اداره کل حفاظت پرسنلی بانک سپه اظهار داشت:  شناسایی و جمع آوری اطلاعات عوامل فساد به عنوان مهمترین بخش کار ، بخصوص در بخش های آسیب پذیر مالی، اقتصادی، اعتبارات، تسهیلات و وصول مطالبات که بخوبی به آن واقف هستید، جایگاه و وظایف حراست را بالاتر و پیش از بازرسی قرار می دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حراست به مثابه یک پزشک با « آگاهی بخشی به موقع از نفوذ و توطئه»، «آگاهی و نظارت بر بحران ها و نارضایتی ها» به منظور آگاه سازی مدیران از نقاط ضعف و قابل بهبود، بسیاری از مدیران، کارکنان و سازمان ها را صیانت کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied