شمانیوز
شما نیوز

جزئیات حکم متهم فساد کلان اقتصادی

​وزیر ورزش در حالی ۱۳ بهمن ماه متهم فساد کلان اقتصادی را به عضویت هیئت مدیره باشگاه استقلال در آورد که این فرد اکنون با کمک یکی از افراد تیم طبری از کشور متواری شده است.

جزئیات حکم متهم فساد کلان اقتصادی
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: انتخابات هیئت مدیره جدید باشگاه استقلال در تاریخ سیزدهم بهمن ماه ۹۸ برگزار شد و با حکم سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان فردی به نام مهدی شریفی نیک نفس به عنوان یکی از اعضای جدید هیئت مدیره این باشگاه تهرانی معرفی شد، اما این عضو جدید باشگاه استقلال گویا یکی از متهمان فراری فساد کلان اقتصادی است و به دنبال پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشخص شد که او با همکاری عده‌ای توانسته از کشور فرار کند و به امارات برود.

بر اساس اطلاعات واصله و شنیده‌ها مشخص شد که وی در پرونده ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی پتروشیمی و کاتالیست‌های تقلبی نقش داشته و به همین دلیل هم اکنون از کشور متواری شده است.

در پرونده پتروشیمی نام ۱۴ متهم به چشم می‌خورد که برای آن‌ها کیفرخواست صادر شده و بر اساس این کیفرخواست اتهام این افراد مشارکت و معاونت در اخلال کلان اقتصادی در حوزه پتروشیمی است.

افرادی همچون رضا حمزه‌لو مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی، عباس صمیمی عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایران، مرجان شیخ الاسلامی و تعداد دیگری از متهمان به چشم می‌خورد.

علاوه بر متهمانی که نام آن‌ها در کیفرخواست آمده است، رد پای عده‌ای دیگر هم در این پرونده به چشم می‌خورد که مهدی شریفی نیک نفس هم یکی از این افراد است.

 

کارشناس پرونده از فرار عضو هیئت مدیره مفسد اقتصادی با خبر بود

مهدی شریفی نیک نفس با اطلاعی که داشته به بهانه دور زدن تحریم‌ها و پیگیری پرونده‌های پتروشیمی از کشور خارج شد و با دقت در پرونده او می‌توان متوجه شد که کارشناس پرونده از فرار او مطلع بوده و با هماهنگی‌های مسئولان شرکت اسپک و شرکت بازرگانی پتروشیمی این فرار صورت گرفته است و از سوی دیگر متأسفانه بازپرس متهم علی‌رغم تاکیدات انجام گرفته او را ممنوع الخروج نکرده و بدون آن که قرار وثیقه صادره در خصوص متهم را تقلیل دهد با دستور غیرقانونی ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از وثایق او را هم رفع بازداشت کرد.

این متهم اکنون توسط پلیس امارات بازداشت نیست، اما رصد اطلاعاتی او ادامه دارد و شنیده‌ها حاکی از آن است که متهم شریفی نیک نفس مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی با هماهنگی از کشور متواری شده است.

 

امضای سلطانی فر پای حکم متهم فساد کلان اقتصادی/ مدیر استقلال متواری شد

 

 اقدامات قانونی برای بازگشت این متهم در حال انجام است، اما از آنجایی که این متهم  اطلاعات دست اولی در ارتباط با مباحث پشت پرده پرونده ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی  و ورود کاتالیست‌های تقلبی به کشور داشته است، او را فراری دادند و یکی از متهمان که متأسفانه  در این پرونده دخالت دارد، اکبر طبری معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضائیه است.

البته رسیدگی‌ها درباره این پرونده ادامه دارد و گفته شده در اواسط اسفندماه وقت رسیدگی برای این پرونده تعیین می‌شود و اعتراف  متهمان یک به یک اخذ خواهد شد.

آذر ماه سال ۹۷ بود که دولت آبادی دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای این پرونده پس از حدود ۵ سال خبر داد.

مدیران شرکت‌های پتروشیمی بدون توجه به دستور مسئولان و مدیران وزارت نفت در ارز‌های محصولات صادراتی دخل و تصرف کردند و به نفع خود منابعی را برداشتند.

 

اکبر طبری متهم پرونده پتروشیمی است

حال پای این عضو جدید هیئت مدیره باشگاه استقلال که سابقه حضور در یکی از شرکت‌های پتروشیمی را هم داشته به پرونده باز شده و بر اساس شنیده‌ها وی توانسته با ارتباطات از کشور متواری شود.

آن طور که گفته شد اکبر طبری معاون سابق اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه هم در این پرونده نقش داشته و البته جای سوال است که این متهم فراری با چه ارتباطاتی توانسته از کشور فرار کند و آیا رد پای یکی از اعضای تیم طبری در این پرونده محرز است یا خیر؟

پرونده پتروشیمی یکی از پرونده‌های بزرگ فسادی است که نام افراد متعددی در آن دیده می‌شود و این پرونده با حواشی متعددی مواجه بوده و این عضو هیئت مدیره فراری باشگاه استقلال هم گویا یکی از حواشی این پرونده است و باید دید که در نتیجه حکم رسیدگی به پرونده چه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied