شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

واگذاری سومین دکل حفاری ساخت جهاد دانشگاهی تا اواسط سال آینده

ساخت این دکل ها با اتکا به دانش متخصصان داخلی محقق شده است.

واگذاری سومین دکل حفاری ساخت جهاد دانشگاهی تا اواسط سال آینده

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران: سید عبدالله موسوی صبح امروز (۲۹ بهمن ماه) در آیین افتتاح و راه اندازی دستگاه حفاری ۷۲ فتح که در محل سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران و با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، استاندار خوزستان و شماری از مدیران ارشد صنعت نفت و جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: قرارداد بومی سازی سه دستگاه حفاری در سال ۱۳۹۴ میان شرکت ملی حفاری و جهاد دانشگاهی امضا شد که نخستین دکل داخلی ساز( ۷۱ فتح)، شهریورماه ۱۳۹۷ تحویل شد. وی افزود: این دکل تاکنون ۱۵ حلقه چاه به متراژ ۵۱ هزار متر حفاری کرده است.

موسوی با بیان اینکه دکل ۷۲ فتح، دومین دکل ساخت داخل است که از سوی جهاد دانشگاهی تحویل شده است، اظهار کرد: ۴۵ درصد ساخت این دکل به طور کامل ایرانی سازی شده است که امیدواریم با انتقال دانش فنی که طی این قرارداد انجام شده، باقی بخش های آن نیز داخلی سازی شود.

وی افزود: بر اساس برنامه، سومین دکل (۷۳فتح) نیز تا اواسط سال آینده از طرف جهاد دانشگاهی به شرکت ملی حفاری ایران تحویل می شود.

به گفته موسوی، این موفقیت در ساخت دکل، مرهون تاکیدات وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و تعامل و هم افزایی شرکت ملی حفاری ایران با سازندگان، تامین کنندگان، شرکت های دانش بنیان و مجامع علمی کشور است.

وی اظهار کرد: تحریم هم می تواند اسباب زحمت و هم رحمت باشد که باید زحمت آن را تحمل کنیم و از رحمت آن استفاده کنیم؛ هر چقدر که ما از صنعت ساخت داخل حمایت کنیم، استقلال و اقتدار خودمان را افزایش داده ایم.

موسوی از اعلام آمادگی کامل شرکت ملی حفاری ایران برای مشارکت در طرح نگهداشت و افزایش تولید ۲۸ مخزن خبر داد و گفت: این پتاسیل هم از نظر وجود نیروهای متخصص و هم از نظر تامین دستگاه از سوی ملی حفاری برای مشارکت در تمام پروژه های خشکی و دریا، انعقاد قرارداد حفاری اکتشافی و حتی افزایش تولید در هر مقطع زمانی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied