شمانیوز
شما نیوز

در مجمع فوق العاده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مطرح شد:

هیچ طرحی بدون توجیه اقتصادی در این مجموعه شروع به فعالیت نکرده است

ربیعی اظهارداشت: در سال ۹۸ هیچ یک از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس زیانده نبوده‌اند و هیچ طرحی بدون توجیه اقتصادی در این مجموعه شروع به فعالیت نکرده است.

هیچ طرحی بدون توجیه اقتصادی در این مجموعه شروع به فعالیت نکرده است

به گزارش خبرنگار شمانیوز، جعفر ربیعی، امروز در مجمع فوق‌العاده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: با افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند، پتروشیمی ایلام و لردگان در سال جاری ۳.۸ میلیارد یورو و ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی این مجموعه ۶ میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی گفت: تولید محصولات پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته علی‌رغم کمبود خوراک و مشکلات تحریمی افزایش یافته و تا پایان سال جاری به ۱۰۳ درصد از اهداف پیش‌بینی شده، می‌رسیم.

به گفته ربیعی در سال ۹۸ هیچ یک از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس زیانده نبوده‌اند و هیچ طرحی بدون توجیه اقتصادی در این مجموعه شروع به فعالیت نکرده است.

وی با بیان اینکه سهام هلدینگ خلیج فارس از دی ماه سال گذشته تا کنون به ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: نتیجه آن بازدهی سهام شرکت به ۱۲۸ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه از افزایش سرمایه هلدینگ خلیج فارس ۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به طرح توسعه‌ای پالایشگاه بیدبلند تزریق شده که پیشرفت فیزیکی آن را به عنوان بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور به ۹۵ درصد رسانده است،تصریح کرد: این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیارد دلار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

ربیعی از پیشرفت ۹۶ درصدی پتروشیمی ایلام خبر داد و گفت: اوایل سال آینده محصول آزمایشی این مجتمع تولید می‌شود، همچنین پتروشیمی لردگان در استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه افزایش سرمایه پیشنهادی هلدینگ خلیج فارس ۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان ارائه شده است گفت: سازمان بورس با ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ موافقت کرده و ۶۵۰ میلیارد تومان از پیشنهاد افزایش سرمایه مورد موافقت قرار نگرفته است.

به گفته ربیعی از این میزان افزایش سرمایه، ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان سهم افزایش سرمایه در شرکت های تابعه خواهد بود، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان صرف دارایی‌ها در شرکت‌های تابعه خواهیم شد و ۸۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های شرکت در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در پایان گفت: با شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره بدهی‌های هلدینگ خلیج فارس به توافق‌های خوبی رسیده‌ایم و همه بدهی‌های شرکت تعیین تکلیف شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied