شمانیوز
شما نیوز

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد:

برای اداره سازمان باید ارزش زمانی پول را مبنا قرار داد

دوره آموزشی مدیران اعتبارات بانک مهر اقتصاد به منظور یکسان سازی ضوابط و بخشنامه های حوزه اعتباری با شرایط بانک سپه با حضور مدیر عامل بانک در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

برای اداره سازمان باید ارزش زمانی پول را مبنا قرار داد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر غلامحسن تقی نتاج – مدیر عامل بانک – در این نشست ضمن تجلیل از همکاران اعتبارات به تبیین شرایط اقتصادی حاکم بر کشور پرداخت و گفت: حجم نقدینگی در اقتصاد کشور سالیانه با نرخ 26 درصد افزایش یافته است لذا در این شرایط با توجه به رشد نقدینگی باید سهم خود را به صورت متناسب حفظ کنیم.

نتاج با بیان اینکه باید نگاه همه جانبه و عملیاتی به موضوعات داشته باشیم، ابراز داشت: برای اداره سازمان نمی توان تنها به دانش حسابداری اکتفا نمود بلکه باید ارزش زمانی پول را مبنا قرار داد چرا که در نرخ های جاری در اقتصاد کشور هر 10 سال مبالغ 10 برابر می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: متاسفانه بدحسابان بانکی در توجیه بدحسابی خود به جای پرداخت به موقع بدهی به بیان ناقص مساله می پردازند و طوری وانمود می کنند که بانکها وجوه بناحق از آنان مطالبه می نمایند.

مدیر عامل بانک خاطر نشان کرد: بحث مطالبات غیر جاری مهم ترین شاخص اثر بخشی عملکرد فرآیندی در حوزه اعتبارات است بنا بر این افزایش یا کاهش این شاخص نشانگر درستی یا نادرستی فعالیتهایمان در این بخش است و بحمدالله بانک مهر اقتصاد از شرایط مناسب و خوبی برخوردار است.

وی عواملی چون تسهیلات تکلیفی، تسهیلات سفارشی، ضعف پیگیری به موقع مطالبات، اشکالات ساختاری عقود، ضعف وثایق، عدم اشراف به سوابق اعتباری مشتری، ویژگیهای اقتصادی بازار هدف، مشتریان ضعیف، شرایط اقتصادی کشور، وابستگی افراطی بانک به واسطه گری وجوه و نبود رتبه اعتباری برای مشتریان را از مهم ترین مولفه های موثر بر نرخ مطالبات دانست و خاطر نشان کرد: این عوامل در هر بانک شرایط خاص خود را دارد و باید جداگانه مورد بررسی و مدیریت قرار گیرد.

نتاج در پایان افزود: طبیعتاً وزن هر یک از عوامل موثر بر نرخ مطالبات در معادله بهداشت اعتباری بانک باید مشخص شود چرا که برای بهینه سازی امور باید گلوگاهها را بیابیم و بر روی آنها کار بیشتری انجام دهیم.

مجتبی جمشید پور - معاون اعتبارات بانک – نیز از تلاش، پشتکار و زحمات بی وقفه و بی نظیر تیم اعتباری استان ها در راستای افزایش سرانه و سرعت پرداخت تسهیلات، کاهش مطالبات، تحقق بودجه سال 1398 و طرح ارتقاء سود آوری تقدیر و تشکر نمود.

جمشید پور با تاکید بر تحقق سودآوری و رعایت بهداشت اعتباری در پرداخت تسهیلات گفت: همکاران باید مطابق سنوات قبل نسبت به ارائه تسهیلات در ماه های ابتدایی سال اقدام نمایند.

وی افزود: در شرایط کنونی حمایت از تولید ملی و تامین نقدینگی صنایع تولیدی و بنگاه های کوچک و متوسط عامل اصلی رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار است که می بایست در بازاریابی ها و پرداخت تسهیلات مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گفتنی است این دوره آموزشی با هدف ارتقاء سطح دانش اعتباری با محتوای اعتبارسنجی، بررسی تسهیلات سرمایه در گردش، بررسی طرح ها و تسهیلات بلند مدت، تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، حدود اختیارات و ارکان اعتباری با حضور کارشناسان خبره اعتباری بانک سپه برگزار گردید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied