شمانیوز
شما نیوز

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد + مبلغ سود

طبق گفته‌های پیشین رئیس سازمان خصوصی سازی سود سهام عدالت از امروز (۳ اسفند) به حساب افراد واریز می‌شود.

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد + مبلغ سود
به گزارش شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سال هاست که سهام عدالت به عنوان سهمی از مردم در اقتصاد ایران، در سبد خانوارها جای گرفته است و سالیانه با درصدی معین سود به افراد پرداخت می کند. البته میزان سودهای پرداختی متفاوت بوده و بستگی به میزان سهم آن ها دارد.
 
 
طی سال های گذشته، این سازمان با انتشار فراخوانی از دارندگان سهام عدالت خواست تا با اعلام شماره شبا امکان واریز سود به حسابشان را فراهم کند که با اتمام و تمدید این مدت، تعداد ۴۰ میلیون نفر از دارندگان این سهم اعلام آمادگی دریافت سود سهام عدالت کردند.

 
چندی پیش رضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام اتمام حسابرسی سود سهام عدالت مربوط به سال ۹۷ در مورد واریز سود سهام عدالت گفت: از سوم اسفند  به ازای هر سهم یک میلیون تومانی سهام عدالت، به صورت علی‌الحساب ۲۰۵ هزارتومان واریز می‌کنیم. چون هنوز بخشی از سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت دریافت نشده است و این مبلغ را فعلاً پرداخت می‌کنیم تا بعداً که سود کامل شرکت‌ها دریافت شد، سود قطعی برای عملکرد سال ۹۷ به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.


رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: واریز سود مرحله سوم سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۷ از سوم اسفند انجام می‌شود و آخرین گروه تا پایان اسفندماه سال جاری، سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.
 

صالح این را هم گفت که سود ۲۰۵ هزار تومانی علی‌الحساب برای دارندگان سهام کامل عدالت، یعنی ارزش اسمی یک میلیون تومانی خواهد بود، اما کسانی که ارزش سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، به همان نسبت سود واریزی کم می‌شود.


وی در پایان گفت: تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت در حد ۵ میلیون نفر تاکنون شماره شبای حساب بانکی خود را به سامانه سازمان خصوصی اعلام نکرده‌اند که باید در فرصت باقی‌مانده، شماره شبای خود را اعلام کنند، زیرا سود سهام هر فرد به شماره شبای خودش و نه سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 

 

افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی چقدر سود سهام عدالت می گیرند؟

 

 ۴۹ میلیون نفر دارند سهام عدالت هستند که از این میان افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی دارای سهام یک میلیون تومان با سود ۲۰۵ هزار تومان هستند. این میان افرادی که مالک ۵۳۲ هزار تومان از ارزش اسمی سهام عدالت هستند و به همان نسبت سود دریافت خواهند کرد.  
 
البته این بین هنوز مشخص نیست که واریز سود دارای اولویت بوده یا همه افراد دارای سهام عدالت سود خود را یکجا دریافت خواهند کرد!

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied