شمانیوز
شما نیوز

کیفیت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه به زعم سامانه «نت سنج پلاس»

"همراه اول" همچنان در سکوی نخست و سایرین به دنبالش

با مقایسه وضعیت و عملکرد اپراتورهای کشور در سامانه «نت سنج پلاس» در حوزه وضعیت پوشش و کیفیت و شکایات کاربران از سرویس اینترنتشان، مشاهده می شود که اپراتور اول تلفن همراه توانسته نمره قابل قبولی را در مقایسه با سایر اپراتورهای موبایل از آن خود کند.

"همراه اول" همچنان در سکوی نخست و سایرین به دنبالش

به گزارش شمانیوز، برای نخستین بار در جهان امکان مشاهده وضعیت پوشش و کیفیت و شکایات کاربران از سرویس اینترنتشان با سامانه «نت سنج پلاس» فراهم شده است.

در این سامانه می توان وضعیت پوشش، کیفیت و شکایات مردم در نقشه و محل شان را مشاهده کرد.

 

بر اساس جدیدترین آمار،87 درصد از جمعیت 80 میلیون نفری کشور به اینترنت پهن باند دسترسی دارند و ضریب نفوذ تلفن همراه از مرز 139درصد عبور کرده است. این آمار، گستردگی و پوشش سراسری ارتباطات در سراسر ایران را نوید می دهد.

این سامانه شاخصه های مرتبط با مدیریت و کیفیت شبکه پوشش اپراتورها و به طور کلی هر نوع خدمات اپراتوی کشور را بررس می کند و بر اساس ارزیابی وضعت اپراتورها را به شکل رقابتی مورد مقایسه قرار می دهد و نتایج را در معرض دید عموم قرار می دهد.

 

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره اعلام کرد: در سامانه نت‌سنج پلاس امکان مشاهده و ارزیابی مقایسه‌ای کیفیت شبکه، نحوه پشتیبانی، میزان شکایات، تعرفه و... اپراتورهای ارایه دهنده خدمات ثابت و سیار فراهم شده است.

 

 حسین فلاح جوشقانی همچنین یکی دیگر از امکانات موجود در سامانه نت‌سنج را مشاهده تعرفه سرویس‌های مختلف اپراتورها اعلام کرد و اظهار کرد: افراد در این سامانه می‌توانند تعرفه سرویس‌های مختلف اپراتور را بر اساس کارکرد هر کدام مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنند، به بیان ساده تر در تمام کارکردهای موجود در این سامانه، اپراتورها رتبه‌بندی می‌شوند. همچنین کاربران می‌توانند کیفیت پوشش اپراتورهای مختلف را در تکنولوژی های ۳G و ۴G در منطقه‌ای که هستند، مشاهده کنند.

 

با ورود به صفحه اصلی این سایت و با انتخاب یکی از گزینه های اینترنت تلفن همراه، اینترنت پرسرعت(ADSL) و اینترنت‌ بی‌سیم (TD_LTE)به صفحه مورد نظر ورد پیدا کرده و سایر مراحل را برای ارزیابی خدمت مورد نظر بررسی می کنیم.

اما در حوزه اپراتورها، با کلیک بر روی گزینه "اینترت تلفن همراه" و با انتخاب اپراتور مورد نظر به صفحه اعلام ارزیابی ها وارد می شویم.

 

در این صفحه با انتخاب اپراتور اول مشاهده می شود که این اپراتور در حوزه وضعیت پوشش که آیکن های«مقایسه وضعیت پوشش اپراتور انتخابی با سایر اپراتورها» و «وضعیت پوشش اپراتور انتخابی در منطقه» را شامل می شود در مقایسه با سایر اپراتورهای کشور نمره بهتری را به خود اختصاص داده است.

 

نمودار ارزیابی همراه اول در حوزه "کیفیت اینترنت" در شاخص های کاربران تجاری، بازی،تماس اینترنتی،دانلود حجیم و وبگردی در مقایسه با سایر اپراتورها اعم از ایرانسل و رایتل با روند صعودی همراه است و می توان همراه اول همچنان مقام اول را از آن خود کرده است.

 

ارزیابی های صورت گرفته در سایت مزبور برای عموم قابل مشاهده است و مشترکان تلفن همراه با استفاده از اطلاعات ارائه شده و به منظور دریافت خدمات مناسب می توانند اپراتوری که در شاخص های مختلف بهترین نمره را کسب کرده انتخاب کنند.

گزارش: معصومه افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied