شمانیوز
شما نیوز

تمهیدات جدید سازمان تامین اجتماعی بمنظور رفع دغدغه های شرکای اجتماعی

با هدف کاهش مراجعه و برطرف شدن نگرانی های جامعه هدف از عدم امکان انجام تکالیف قانونی و پرداخت حق بیمه در شرایط کنونی ، آخرین تمهیدات تامین اجتماعی توسط سرپرست اداره کل گیلان تشریح شد.

تمهیدات جدید سازمان تامین اجتماعی بمنظور رفع دغدغه های شرکای اجتماعی

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد موافق، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان، آخرین تمهیدات این سازمان بمنظور رفع دغدغه های شرکای اجتماعی و برطرف شدن نگرانی های ناشی از عدم امکان انجام تکالیف قانونی و پرداخت حق بیمه را تشریح کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم در شرایط فعلی ، بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران از مراجعات غیرضروری خودداری کرده و بابت دریافت تعهدات و خدمات نیز حتی المقدور از سامانه ها و بسترهای غیرحضوری بهره ببرند، افزود : با هدف کاهش مراجعات و پاسخگوئی به درخواست های مکرر مخاطبین و نیازهای آنها تدابیر جدیدی در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است که اهم آنها عبارتند از :

 

1- نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان متقاضی بهره‌مندی از مزایای مستمری بازنشستگی جهت ارائه و ثبت درخواست مربوطه به واحدهای اجرایی ذیربط در اسفند ماه سال 1398 نبوده و در صورت احراز شرایط مقرر قانونی، تاریخ ترک کار آنان به منزله تاریخ درخواست لحاظ خواهد گردید. در این راستا در خصوص بیمه شدگان با ماهیت اختیاری ، تاریخ احراز شرایط قانونی در اسفند ماه سال 1398 به عنوان تاریخ درخواست برقراری مستمری لحاظ خواهد شد.

 

2‌- مهلت های مقررمربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه بطور اختیاری ، باربران ، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و ... اعم از مهلت درخواست،انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه که از تاریخ 1‌/12‌/98 به بعد منقضی شده ، تا پایان فروردین ماه99 تمدید می گردد.

 

3‌- مهلت مقرر در برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه 98 بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی ، رانندگان ، خادمین  ثابت مساجد ، باربران ، کارگران ساختمانی و ... لغایت فروردین ماه سال 99 تمدید می گردد.

 

4‌- در مورد آندسته از بیمه شدگانی که پایان مهلت مقرر ثبت اعتراض به آراء کمیسیونهای پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ 1‌/12‌/98  بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نگردیده اند ضرورتی به مراجعه جهت ثبت اعتراض نمی باشد. بدیهی است پس از عادی شدن شرایط ، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ خواهد گردید.

 

5- بسیاری از شرکتها، کارخانجات، موسسات دولتی و غیر دولتی، دستگاههای اجرایی و ... از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تائید این سازمان را مطالبه میکنند، از آنجا که امکان مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه شدگان و دریافت و تأیید آن از طریق اخذ کد رمز ویژه در سامانۀ غیرحضوری سازمان فراهم گردیده، لذا با تاکید بر استفاده از این امکان نیازی به حضور افراد در واحدهای اجرایی نخواهد بود.

 

6‌- کلیه بیمه شدگانی که به سوابق قابل مشاهده خود در سامانه غیر حضوری سازمان متعرض می‌باشند، می‌توانند مراتب اعتراض خود را از طریق امکان تعبیه شده در سامانۀ مزبور ثبت نمایند .

 

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان همچنین از تعطیلی هیات های تشخیص مطالبات و کمیسیون های پزشکی و عدم ارجاع به پزشک معتمد و شورای پزشکی در خصوص غرامت ایام استراحت بیماری خبر داد و اظهار داشت : پیش از این نیز دفترچه درمانی تمامی بیمه شدگان و مستمری بگیران که تا پایان بهمن ماه معتبر بوده تا پایان فروردین سال آتی تمدید گردیده است .

 

همچنین امکان ارائه حق بیمه برای کارگران ساختمانی و رانندگانی که کارت مهارت و هوشمند آنها در ماه های اسفند 98 و فروردین سال بعد منقضی میشود تا پایان فروردین 99 میسر است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied