شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران :

قیمت فولاد متاثر از قیمت نفت در کوتاه‌ مدت کاهشی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران پیش بینی کرد که با کاهش یافتن قیمت جهانی نفت، در کوتاه‌مدت شاهد کاهش قیمت فولاد باشیم ، اما پس از شروع مجدد ساخت و سازها در آوریل آینده (اواسط بهار) رونقی را در قیمت و تقاضای فولاد در جهان شاهد خواهیم بود.

قیمت فولاد متاثر از قیمت نفت در کوتاه‌ مدت کاهشی می‌شود

به گزارش شمانیوز به نقل از معدن ۲۴؛ امیرحسین نادری افزود: به طور کلی وقتی قیمت نفت کاهش می یابد ، قیمت سایر کامودیتی ها از جمله فولاد کاهشی خواهند شد، زیرا به طور طبیعی قیمت انرژی کاهش یافته و در نتیجه قیمت حمل و نقل نیز کاهش خواهد یافت.

 

وی گفت :  از آنجایی که صنعت فولاد و مواد معدنی وابسته به انرژی هستند ، باید انتظار کاهش قیمت در آنها داشته باشیم.

 

نادری خاطرنشان کرد :  در مجموع افزایش یا کاهش قیمت فولاد وابسته به تقاضا است، اگر ساخت و سازها رونق داشته باشد تقاضای سنگینی به بازار وارد می‌کند.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا یادآور شد :  این مسئله می‌تواند صنایع تبدیلی و پس از آن فلزات اساسی و سایر کامودیتی ها را را با رکود مواجه کند ، هرچند بخش زیادی از این رکود طبیعی خواهد بود اما مثل رکود چند سال قبل را شاهد نخواهیم بود.

 

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ادامه داد :  با گرم شدن هوا موضوع ویروس کرونا جمع خواهد شد ، اما در بلند مدت نیز چون این صنایع انرژی بر هستند کاهش قیمت نفت می‌تواند به کاهش قیمت و تقاضای آنها بیانجامد.

 

وی با اشاره به چین به عنوان بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فولاد در جهان گفت :  با مشکلات به وجود آمده ، دولت چین با سیاست‌های حمایتی حساب شده به بخش فولاد این کشور کمک می‌کند.

 

نادری ادامه داد :  برای چینی‌ها ۲ موضوع اشتغال و حفظ مزیت صادراتی بسیار مهم است و به همین دلیل همواره عملکرد با صلابتی در حوزه حمایت از صنایع خود داشته اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied