شمانیوز
شما نیوز

جزئیات اعطای وام ضروری به افراد روزمزد

معاون وزیر ارتباطات از کسب وکارهای پلتفرمی دعوت کرد در کمپین «کنارهمیم» شرکت کنند. هدف از این کمپین اعطای وام قرض‌الحسنه دو میلیون تومانی با بازپرداخت ۶ ماهه، به افراد روزمزدی است که درآمد آنها، به شدت کاهش یافته و نیاز فوری به حمایت مالی دارند.

جزئیات اعطای وام ضروری به افراد روزمزد

به گزارش شمانیوز و به نقل از پانا: رییس سازمان فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود درباره نحوه حمایت از افرادی که به شکل روزمزد کار می‌کنند و به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است با مشکلات مالی درگیر باشند توضیحاتی ارائه داد و از کسب و کارها خواست در راستای مسوولیت اجتماعی خود در این کمپین فعالیت کنند.

«امیر ناظمی» نوشت: در این کمپین مبالغ جمع‌آوری شده، در قالب وام بدون بهره اعطا شده و پس از بازپرداخت، وام‌ها به حساب حمایت‌کنندگان بازگردانده می‌شود. در نتیجه حمایت حامی، در اصل عواید حاصل از خواب پول بوده و اصل پول وی برگشت داده می‌شود.

وی با تاکید بر این که درگام اول، این طرح در همکاری با کسب‌وکارهای پلتفرمی دارای کاربران خدمت‌دهنده (نظیر پلتفرم‌های خدمات منزل، ناوگان اینترنتی و...) پیش برده می‌شود، افزود: این پلتفرم‌ها با پیوستن به کمپین، کاربران خود را که مشمول طرح بوده شناسایی کرده، مبالغ بازپرداختی را از درآمدهای آتی آن‌ها مستهلک کرده و به عنوان مسوولیت اجتماعی خود، ریسک عدم بازپرداخت‌ها را برعهده می‌گیرند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: پلتفرم‌ها می‌توانند با پیوستن به این کمپین، از کاربرانشان در وضعیت فعلی حمایت کنند. سایر کسب ‌و کارها نیز با حمایت مالی از این کمپین (قرض هفت ماهه) در این کار خیر شریک می‌شوند. البته تک تک ما هم می‌توانیم در این کار شریک شویم، چیزی مثل مسوولیت شخصی در برابر جامعه‌ای که بخشی از دغدغه ماست. اطلاعات بیشتر درباره این کمپین در سامانه mehrabane.ir وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied