شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت:

مراقبین بیماران کرونایی درمنزل چه نکات بهداشتی را باید رعایت کنند؟

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: مراقبت از بیماران کرونایی درمنزل ازاهمیت بسزایی برخورداراست که مراقبین این بیماران باید به آن توجه کنند.

مراقبین بیماران کرونایی درمنزل چه نکات بهداشتی را باید رعایت کنند؟

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، محمد دریجانی با تاکید براینکه افراد جهت قطع انتقال زنجیره کرونا دراماکن عمومی نباید حضور پیدا کنند گفت: امن ترین محل برای جلوگیری از افزایش ابتلاء به این بیماری خانه است، درهمین رابطه اگر فردی دچار کرونا شد و به تشخیص پزشکان باید مراحل درمانی را درخانه طی کند؛ بهتراست به نکات مهمی درراستای مراقبت از خود توجه کند.

 

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: بیمارمبتلاء به کرونا باید در یک اتاق تنها دارای تهویه مناسب قرارگیرد، جابه جایی و حرکت بیمار باید محدود شود و حتی الامکان فضاهای مشترک دارای تهویه مناسب بوده و پنجره ها جهت گردش هوا باز شود.

 

وی تاکید کرد: فرد بیمار باید در حین برخورد با سایر افراد خانواده فاصله حداقل یک متررا رعایت کند، همچنین مراقبت از بیماربهتراست توسط یک فرد انجام شود، ضمن اینکه بعد از هر تماس با بیمار یا محل نگهداری بیمار، مراقب باید  بهداشت دست ها را رعایت کند؛ از سوی دیگر بیمار در صورت امکان باید از ماسک طبی استفاده کند.

 

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: افراد درتماس نزدیک با بیمار مبتلا، بیماران مبتلا و تحت درمان با دارو در منزل و افراد مرخص شده از بیمارستان باید تا انتهای مسیر درمان درمنزل بمانند.

 

دریجانی با بیان اینکه میزان ماندگاری ویروس کرونا درسطوح مختلف متفاوت است اظهار داشت: به عنوان مثال در آلومینیوم و دستکش جراحی لاتکس 8 ساعت، استیل از 3 تا 28 روز ، پلاستیک و گان 2 روز  و مابقی سطوع از4 تا 5 روز ویروس کرونا ماندگاری دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied