شمانیوز
شما نیوز

پویش جمعی مقابله با کرونا در بورس شکل گرفت؛

تامین مالی جمعی با اوراق نیکوکاری ۱۰۰۰ تومانی

به تازگی پویش مردمی بازارسرمایه ایران برای همیاری با جامعه بهداشت ‌و درمان کشور در مقابله با کرونا از طریق تامین مالی جمعی شکل گرفت.

تامین مالی جمعی با اوراق نیکوکاری  ۱۰۰۰ تومانی

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، اوراق گواهی نیکوکاری در قالب دو نماد ‌‌«کرونا۱» و «کرونا۲» از طریق بازار فرابورس ایران منتشر خواهد شد و افراد می‌توانند با خرید حداقل یک ورقه به ارزش هزار تومان در این طرح نیکوکارانه مشارکت کنند.‌زمان جمع‌آوری وجوه از فردا ۲۷ اسفندماه ۹۸ آغاز می‌شود و تا ۳۱ فروردین‌ماه ۹۹ ادامه دارد . در این باره گفت و گویی کردیم با ولی نادی قمی مدیر عامل تامین سرمایه نوین و امین و سرمایه گذار در دو نماد ‌‌«کرونا۱» و «کرونا۲» .

 

نماد کرونا ۱ و ۲ چیست و به چه منظوری ایجاد شده است؟

 نماد گروه در حقیقت به منظور تامین منابع جهت تشخیص، پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا در فرابورس ایجاد شده تا با بهره گیری از ظرفیت تامین مالی جمعی یا (Crowd funding) اقدام به جمع آوری وجوه در بازار سرمایه کرده، این وجوه دراختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا با این حرکت و پویش جمعی و سرمایه گذاری متعهدانه در راستای مسئولیت اجتماعی فردی و شرکتی گامی در جهت حمایت از هموطنان عزیز برداشته شود.

 

نقش تامین سرمایه نوین در این پویش چیست؟

شرکت تامین سرمایه نوین نیز همچون رویدادهای گذشته و در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی خود برآن شد که در این روزهای حساس در این حرکت که با تدبیر سازمان بورس و اوراق بهادار و تلاش مدیران شرکت فرابورس ایران آغاز شده است نقش موثری را ایفا کند. بنابراین تصمیم بر آن شد که تامین سرمایه نوین به عنوان امین و سرمایه گذار در این دو نماد فعالیت کند.

 

ارکان این اوراق چه کسانی هستند و شرایط این اوراق چگونه است؟

درحقیقت شرکت فرابورس ایران به عنوان عامل، وزارت بهداشت و درمان به عنوان متقاضی و امین اوراق نیز شرکت تامین سرمایه نوین است که هر یک از افراد حقیقی و حقوقی می توانند با خرید هر ورقه ۰۰۰ر۱۰ ریالی گواهی نیکوکاری در این امر خداپسندانه شرکت کنند. همچنین جهت جمع آوری این وجوه با توجه به شرایط فرایند جمع آوری وجوه از تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۸ تا ۳۱/۱/۱۳۹۹ است. در نماد "کرونا۱" نیکوکاران منابع خود را به وزارت بهداشت و درمان اهدا می کنند و در نماد "کرونا ۲" اصل پول همچنان متعلق به نیکوکاران خواهد بود و سود حاصل از سرمایه گذاری منابع جمع آوری شده به صورت ماهانه به حساب وزارت بهداشت و درمان واریز می شود.

 

سخن شما با سرمایه گذاران در مورد این حرکت خداپسندانه چیست؟

خوشبختانه اکثریت سرمایه گذاران در بازار سرمایه افراد متعهد و همدلی بودند که در موقعیت های مشابه  یا حوادث و بلایای طبیعی دست یاری به سوی آسیب دیدگان دراز کرده و مسئولیت اجتماعی خود را به انجام رسانده اند. به نظر می رسد در این روزهای سخت وظیفه هر یک از فعالان در بازار سرمایه است که به نحوی به دیگر هموطنان بخصوص هموطنان کم برخوردار و همچنین نهاد متولی مبارزه و پیشگیری از کرونا کمک و مساعدت کنند. لذا از تمامی افراد حقیقی و حقوقی فعال در بازار سرمایه خواهش می کنیم که با توجه به فراهم شدن این امکان که نشان دهنده همدلی اهالی بازار سرمایه با هموطنان عزیزمان است مشارکت کرده و پیام همدلی خود را با این ایده خداپسندانه و نوآورانه به گوش همه جهانیان برسانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied