شمانیوز
شما نیوز

مهندس موهبتی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت تشریح کرد؛

اهم فعالیت های سازمان بیمه سلامت در سال۹۸

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در اجلاس سراسری مدیران این سازمان، مهم ترین فعالیت های سازمان متبوع خود در سال ۹۸ را تشریح کرد.

اهم فعالیت های سازمان بیمه سلامت در سال۹۸

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، مهندس طاهر موهبتی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران ستادی و مدیران کل استانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: یکی از نگرانی های ما در سازمان بیمه سلامت ازهمان ابتدا مدیریت منابع ، مصارف و تامین اعتبارات مورد نیاز برای این سازمان بیمه گر بود که ما توانستیم با هزینه کرد بهینه منابع ازافزایش مشکلات جلوگیری کنیم.

 

وی با اشاره به منطقی سازی هزینه ها به عنوان یکی از برنامه های مهم بیمه سلامت در سال ۹۹ افزود: مدیریت هزینه ها به معنای کاهش خدمت نیست و ما هیچ گاه به دنبال این مساله نیستیم، البته دراین زمینه بیمه گروه های پردرآمد در سال گذشته واقعی شد و بخش عمده ای از افراد دارای تمکن مالی از گردونه چرخه بیمه سلامت رایگان خارج شدند.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته نسخه نویسی الکترونیکی در ۳۰ درصد شهرها با عمق ۵۰ درصد انجام شد افزود: در سال ۹۹ قرار است ۷۰ درصد این پروژه در ۸۰ درصد شهرهای کشور اجرایی شود.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت با حرکت به سوی بیمه کارآمد و سازمان الکترونیک، منطقی سازی هزینه ها را در سال ۹۹ پیگیری می کند.

 

وی با بیان اینکه ارزیابی وسع یکی دیگر از پروژه های مورد توجه بیمه سلامت در سال گذشته بود گفت: در حال حاضر در ارزیابی وسع و پوشش اجباری بیمه، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مراجعه داشتند که ۵۳ درصد مراجعه کنندگان به عنوان بیمه رایگان تلقی شدند و برای آنها پیامک ارسال شده است؛ همچنین از این ۵۳ درصد ۷۰ درصد دفترچه دریافت کردند.

 

موهبتی با تاکید بر پیگیری پروژه هوم کر از سوی سازمان بیمه سلامت با همکاری معاونت پرستاری افزود: این پروژه در مسائل بسیاری از جمله کرونا کمک کننده است، ضمن اینکه در خصوص مشوق های بیمه ای نیز در مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت اقدامات قابل قبولی انجام شد.

 

وی با اشاره به ضرورت فعالیت های بیمه با رویکردهای علمی تصریح کرد: مکانیزه شدن اسناد الکترونیک از 607 بیمارستان در 597 مرکز درمانی دولتی اجرایی شده است که بدون شک درسال 99 درتمامی بیمارستان ها اجرایی خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بحث استحقاق سنجی درحوزه بستری درتمامی بیمارستان های دولتی درگذشته اجرایی شده است گفت: برای این مساله دربخش سرپایی ورود نداشتیم که بیماری کرونا سبب شد از فروردین استحقاق سنجی  دربخش سرپایی انجام شود.

 

موهبتی به اقدامات مناسب سازمان بیمه سلامت درسامانه تایید دارو، افتتاح پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان درمان کشور، ایجاد آزمایشگاه سازمان الکترونیک ، طرح کاهش میزان پذیرش نامناسب، فراهم سازی 500 استاندارد خدمات سلامت و تجمیع منابع بیمه ای کمیته امداد اشاره کرد واظهار داشت: اقدامات قابل قبولی درسال 98 درخصوص پرداختی های سازمان بیمه سلامت انجام شد که درمقایسه با سالیان گذشته بی سابقه است.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم درسال 99 پرداختی ها با کمک وزارت بهداشت درمسیر قابل قبول تری قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied