شمانیوز
شما نیوز

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح فاز نخست مجتمع الومینیوم جنوب:

همت ایمیدرو و سرمایه گذاری غدیر در راه اندازی الومینیوم‌ جنوب

وزیر صنعت معدن و تجارت در ایین افتتاح بزرگ ترین و مدرنترین کارخانه آلومینیوم در ایران که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، تاکید کرد: با احداث کارخانه آلومینیوم جنوب در منطقه صنایع انرژی بر لامِرد، شاهد شکل گیری عسلویه معدنی هستیم.

همت ایمیدرو و سرمایه گذاری غدیر در راه اندازی الومینیوم‌ جنوب

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رضا رحمانی در این آیین که خداداد غریب پور رئیس هیأت عامل ایمیدرو، داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین رحیمی استاندار فارس حضور داشتند، افزود: ساخت و راه اندازی بزرگ ترین مجتمع آلومینیوم ایران، با همت ایمیدرو و سرمایه گذاری غدیر انجام شد.

 

وی ادامه داد: آلومینیوم جنوب کامل ترین مجتمع آلومینیوم ایران است که تمامی واحدهای جانبی، سیستم مدرن محیط زیست و بندر اختصاصی در پارسیان را در اختیار دارد‌.

 

بخش های بالادستی و پایین دستیوی در برابر سوال رئیس جمهور درباره بخش بالادستی و پایین دستی آلومینیوم گفت: انجام اکتشاف در حوزه بوکسیت و‌ همچنین اجرای طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت مربوط به بخش بالادستی است و از دیگر سو برنامه ایجاد شهرک آلومینیوم در لامرد جزو بالادست این مجتمع محسوب می شود.

 

رحمانی اظهار داشت: با راه اندازی آلومینیوم جنوب، جایگاه جهانی ایران در آلومینیوم از ۱۸ به ۱۴ ارتقا یافت.

 

وی درباره تکنولوژی کارخانه گفت: تکنولوژی این طرح برای نخستین بار در کشور استفاده می شود.

 

نقش برجام به گفته رحمانی، طرح آلومینیوم جنوب از سال ۸۴ آغاز شد و تا سال ۹۳ نیمه راکد و تعطیل بود اما ال سی آن از سال ۹۳ در سایه برجام گشایش یافت و دستور اجرای آن همزمان با سفر رییس جمهور در دی ۹۴ صادر شد.

 

رحمانی در آیین افتتاح آلومینیوم جنوب:ساخت و راه اندازی بزرگ ترین مجتمع آلومینیوم ایران، با همت ایمیدرو و سرمایه گذاری غدیر انجام شد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied