شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تشریح کرد:

جزئیات افزایش تعرفه های پزشکی سال ٩٩

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران جزئیات افزایش تعرفه های پزشکی سال ٩٩ را تشریح کرد

جزئیات افزایش تعرفه های پزشکی سال ٩٩

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا؛ مهندس طاهر موهبتی  گفت: برابر مصوبه دولت محترم که بر اساس مصوبه شوای عالی بیمه اعلام کردند، ۱۵ درصد میانگین تعرفه ها در بخش دولتی، غیر دولتی، خصوصی و خیریه ۱۵ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در بخش ویزیت در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی و متخصص ۲۰ درصد است و در بخش دولتی نیز شاهد ۱۷ درصد افزایش در حوزه ویزیت‌ها هستیم.

 

وی افزود: اتفاق خوبی که دراین مصوبه داریم نزدیک شدن جزء حرفه‌ای در تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی است. در سیاست‌های کلی سلامت که ابلاغ شد تاکیدی بر این نکته بود که جزء حرفه‌ای در هر دو بخش دولتی و خصوصی باید به یکدیگر نزدیک باشند امسال تعرفه این جزء در بخش دولتی با ۱۷ درصد افزایش و در بخش خصوصی با ۵ درصد افزایش روبرو بوده است. این اولین باری است که ضریب ریالی جزء حرفه‌ای در بخش خیریه با خصوصی یکسان شده است.

 

وی در خصوص افزایش تعرفه‌های معتادین، اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات این موضوع برای بیمه سلامت دیده نشده بود امسال خوشبختانه این اعتبار برای بیمه سلامت در نظر گرفته شده و ما با نزدیک به ۶۰۰ مرکز طرف قرارداد هستیم و خوشبختانه تعرفه این بخش نیز با افزایش ۱۵ درصدی روبرو بوده است. برای گروه‌های کمتر برخوردار و کودکان معتاد نیز فرانشیز از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

 

موهبتی ادامه داد: سرانه بیمه درمانی ما ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان در ماه است که این رقم در یک سال معادل ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود. از مردم می‌خواهم حتما برای بیمه شدن اقدام کنند، از زمانی که دیگر بر روی تخت بیمارستان کسی را بیمه نمی‌کنیم موارد متعددی داریم که شاید تا ۳۰ میلیون تومان هزینه آنها شده است در حالیکه اگر شخص بیمه بود این هزینه بسیار پایین‌تر قابل انجام بود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در ابلاغیه اعلام شده قید شده است که از تاریخ اول فروردین ۹۹ این مصوبه اجرایی است و ما مابه‌التفاوت آن را از ابتدای سال چه در بخش بستری و چه در بخش سرپایی محاسبه کرده و دراختیار ارائه دهنگان خدمت قرار می‌‌دهیم.

 

وی در خصوص تغییرات احتمالی در پوشش‌های بیمه‌ای گفت: ما کماکان ۹۰ درصد هزینه‌ها را در بخش بستری و ۷۰ درصد را در بخش سرپایی با تعرفه دولتی پرداخت می‌کنیم یعنی اگر در بخش خصوصی افزایش بیشتری اتفاق افتاده ما دراین بخش همان تعرفه دولتی را در بخش بستری پرداخت می‌کنیم برای همین است که در قانون بودجه تاکید می‌شود گروه‌های کمتر برخودار و افرادی که دارای بیمه رایگان هستند به بخش دولتی مراجعه کنند زیرا کسی که توان پرداخت ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان سالانه را ندارد و رایگان بیمه شده است وقتی به بخش غیر دولتی مراجعه می‌کند مابه ‌التفاوت تعرفه را خودش باید پرداخت کند.

 

وی افزود: رشد تعرفه های بخش خصوصی نیز نسبت به سال گذشته به طور میانگین ١٦ درصد و به ترتیب ویزیت سرپایی پزشکان عمومی و متخصص ٢٠ درصد،ویزیت روانپزشکان ۳۶ درصد و ویزیت متخصصین اطفال ٣٨ درصد افزایش یافته است. بالاتر بودن رشد تعرفه‌های متخصصین اطفال نسبت به سال قبل برای کودکان زیر ٥ سال و با استفاده از نسخه الکترونیک با رویکرد حفاظت بیشتر از اطفال را از دیگر نکات مثبت در این حوزه است .متخصصین اطفال در آینده کودکان بسیار تاثیرگذار هستند و باید توجه ویژه‌ای به این گروه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied