شمانیوز
شما نیوز

حلاوت کسب رتبه برتر "فهما" در کام کانون ها فرهنگی و هنری مساجد قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از اهداء بیش از 2 هزار جلد کتاب به کانون های برتر و منتخب قشم، در نخستین رویداد ملی "فهما" و کانون های مشارکت کننده در طرح راهکار از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد.

حلاوت کسب رتبه برتر "فهما" در کام کانون ها فرهنگی و هنری مساجد قشم

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری با اعلام این خبر بیان داشت: این کتاب ها در راستای تأمین منابع کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تهیه و در روزهای آتی به کانون های مذکور اهدا می شود.

 

وی  با اشاره به همکاری ستاد فهما در این اقدام افزود: این کتاب‌ها به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال و در 120 عنوان شامل؛ موضوعات عمومی، کمک‌آموزشی باموضوع کودک ونوجوان و مذهب ، قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح‌الجنان و ... به کانون‌های منتخب جزیره قشم هدیه می‌شود.

 

کمساری ادامه داد:  بخشی از این کتاب‌ها در راستای تقدیر از 5 کانون منتخب رویداد ملی فهما(پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)، شامل کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) قشم،کانون فرهنگی هنری سبطین(ع) قشم،کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) درگهان،کانون فرهنگی هنری محبان الرضا(ع) قشم و کانون فرهنگی هنری فاتح خیبر جزیره لارک، در نظر گرفته‌شده است.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از اهدا بخش دیگری از کتاب های مذکور به کانون‌های مشارکت‌کننده در طرح ملی راهکار خبر داد و گفت:  کانون‌هایی که در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از قبیل اجرای طرح‌های «شنبه‌های کتاب»، مسابقات «کتاب‌خوانی»، هفته کتاب و ... فعالیت چشمگیری داشته‌اند، نیز شامل این هدایا خواهند بود.

 

* قشم جزء 12 منتخب استانی  برتر در طرح فهما

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان داشت: طرح ملی فهما در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با کار جهادی کانون‌های  مساجد، از آغاز سال 98 شروع و تا پایان آن ادامه داشت.

 

وی اضافه کرد: هدفمندی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ارتباط سراسری اعضای مساجد کشور با یکدیگر، حمایت‌های مالی هدفمند، ایجاد فضای رقابتی سالم، بهره‌مندی از تجربیات و الگوگیری از کانون‌های منتخب در اجرای طرح فهما بین کانون‌های مساجد ازجمله اهداف و دستاوردهای ارزشمند اجرای طرح ملی فهما به شمار می‌آیند.

 

کمساری با برشمردن 32 شاخص محوری برای پایش سالانه فعالیت‌ها و انتخاب برترین کانون مساجد، عنوان داشت: در اجرای طرح فهما شاخص‌هایی همچون قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی، فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنر متعالی و فعالیت‌های اجتماعی  موردنظر قرارگرفته که منطقه آزاد قشم در این شاخص‌ها توانسته در بین 12 استان برتر کشور قرار گیرد.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای رزمایش مواسات و همدلی، اضافه کرد:  طرح ملی "راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان)" ویژه کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد در ماه مبارک رمضان سال جاری در کانون‌های مساجد منطقه آزاد قشم در حال اجرا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied