شمانیوز
شما نیوز

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان مطرح کرد:

اقدام مثبت سازمان بیمه سلامت در الکترونیکی کردن خدمات

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، الکترونیکی کردن خدمات توسط بیمه سلامت را اقدام مثبت این سازمان عنوان کرد.

اقدام مثبت سازمان بیمه سلامت در الکترونیکی کردن خدمات

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا؛ احمد مرادی گفت: الکترونیکی کردن خدمات بیمه ای تسهیل ارائه خدمات و صرفه جویی را به دنبال داشته و در راستای جهش تولید است که بهره وری را بیش از گذشته ارتقاء می دهد.

 

این مقام مسئول افزود: یکی از شقوق توسعه پایدار و انسان محور، مقوله توسعه انسانی است درآن سه حوزه آموزش ، سلامت ،وامید به زندگی اهمیت زیادی دارد.

 

وی تصریح کرد: زمینه های تحقق ، پویایی و پایداری سه حوزه مطرح شده تنها به دانشگاه های علوم پزشکی و یا به سازمان بیمه سلامت اختصاص ندارد چرا که حوزه سلامت یک رویکرد عام و همه جانبه است ، یعنی دولت ها باید بسترهای خدمت رسانی و تسهیل گری در خدمت رسانی مردم را فراهم کنند تا بتوانند انسان های توسعه یافته داشته باشند.

 

مرادی اظهار داشت: برای پایداری حوزه های یاد شده سازمان های بیمه گر ظهور و بروز می یایبند ، ضمن آنکه در نظام اجتماعی باید به مقوله سلامت و خدمات آن توجه کرد و از طرفی همگانی کردن سلامت ، تامین حقوق شهروندی ،رضایتمندی در جامعه امنیت روانی و سلامت روانی را به دنبال دارد و به همین دلیل بیمه ها مکمل نقش دانشگاه های علوم پزشکی در تامین سلامت هستند.

 

وی گفت : در دنیای امروز بیمه جایگاه خاص خود را دارد و در کشورمان نیز به مقوله بیمه سلامت توجه جدی شده و رویکرد دولت دراین بخش اصلاح ساختار سلامت در جامعه ودیگری همگانی کردن بیمه است. هم اکنون درایران با جمعیت 80 میلیونی ، حدود 90 میلیون نفر تحت پوشش بیمه و 10 میلیون نفر نیز فاقد بیمه هستند که مشکل امروز این است که مساله همپوشانی باید برطرف شود.

 

معاون سیاسی ، امنیتی ادامه داد: براساس افکار سنجی انجام شده طی سال های گذشته در کشورمیزان اعتماد اجتماعی ، 10گروه مرجع مورد بررسی قرار گرفت که پزشکان در رده های بالاتری قرار داشتند و در این میان الکترونیکی کردن خدمات بیمه ای صیانت از جایگاه و میزان اعتماد جامعه به پزشکان را به دنبال دارد و تجربه نشان داده از تلاقی بخش خصوصی و دولتی می تواند انحراف معیاری ایجاد شود و برای تحقق ، ماموریتها و خدمتگزاری عالمانه تر در حوزه سلامت ، الکترونیکی کردن خدمات اقدامی مثبت بشمار می رود.

 

وی تاکید کرد: پیوند ارتباط و تعامل بین مراجع خدمت رسان در حوزه سلامت و بیمه ها باید بیش از گذشته تقویت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied