شمانیوز
شما نیوز

ابلاغیه جدید سازمان بورس

​مصوبه هیات مدیره سازمان بورس در خصوص اصلاح برخی مقررات انتشار اوراق بهادار بدهی ابلاغ شد.

 ابلاغیه جدید سازمان بورس

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تجارت نیوز : مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس، مصوبه ۲۸ اردیبهشت هیات مدیره سازمان بورس در خصوص اصلاح برخی مقررات مربوط به انتشار اوراق بهادار بدهی را ابلاغ کرد.

۱ در خصوص اوراق بهادار دارای سود – درآمد قطعی از جمله اوراق اجاره، اوراق مرابحه، سفارش ساخت، رهنی، خرید دین و …، بند مربوط به «ارائه گزارش توجیهی تامین مالی بانی به همراه گزارش حسابرس بانی در خصوص آن رعایت شرایط دارایی و سایر مقررات مندرج در دستورالعمل» از بخش مربوط به شرایط صدور مجوز حذف و «ارائه گزارش حسابرس قانونی در خصوص بیانی ثبت و رعایت شرایط دارایی یا سایر مقررات مندرج در دستورالعمل» جایگزین می‌شود.

۲ استفاده از خدمات مشاوره عرضه و متعهد پذیره‌نویس در انتشار اوراق بهادار اختیاری است. در صورت استفاده از ارکان فوق ضروری است اطلاعات مربوطه در مستندات انتشار اوراق افشا و قرارداد فیمابین طبق مقررات برای مدیریت نظارت بر نهادهای مالی ارسال شود.

۳ اعلام قبولی سمت توسط عامل فروش (شرکت کارگزاری) و عامل پرداخت (شرکت سپرده‌گذاری مرکزی) جهت انتشار اوراق برای بانی کفایت می‌کند و الزامی جهت ارسال قرارداد فی مابین به سازمان وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied