شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی وضعیت بورس در هفته آینده + نمودار

در هفته گذشته بازار بورس رشد سابق خود را تجربه نکرد و در ابتدای هفته اول خرداد ۹۹ باوجود اینکه افت شاخص را شاهد بودیم اما روند بازار سرمایه تغییر و رشد کرد و پس از چند روز بورس سبزپوش شد.

پیش بینی وضعیت بورس در هفته آینده + نمودار

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران : اولین هفته خرداد ۹۹  تب تند قیمت ارز و سکه فروکش کرد و بازار ارز و طلا  با کاهش نرخ، معاملات خود را آغاز کردند.

در هفته گذشته بازار بورس رشد سابق خود را تجربه نکرد و در ابتدای  هفته اول خرداد ۹۹ باوجود اینکه افت شاخص را شاهد بودیم  اما روند بازار سرمایه تغییر و رشد کرد  و پس از چند روز بورس  سبزپوش شد.  

دلار و یورو ۲۵۰ تومان ارزان شد

نخستین هفته خرداد  با کاهش نرخ ارز در بازار همراه بود به‌طوری‌که دلار و یورو در روز شنبه (۳ خرداد) به ترتیب با قیمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان خرید و فروش شد این  روند کاهش قیمت تا آخرین روز هفته ادامه داشت و با کاهش ۲۵۰ تومانی دلار و یورو مواجه شد. در آخرین روز  هفته (پنجشنبه ۸ خرداد) دلار به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰ تومان و یورو نیز به مبلغ ۱۸ هزار و ۵۵۰ تومان رسید.

نمودار تغییر قیمت دلار  در اولین هفته خرداد ۹۹

آیا سکه ارزان می شود؟ علت افت شاخص بورس چه بود؟ بورس سبزپوش شد / سرمایه گذارن در بوس دید بلند مدت داشته باشند . ؛نرخ ارز و سکه ترمز کرد

نمودار تغییر قیمت یورو در اولین هفته خرداد ۹۹

آیا سکه ارزان می شود؟ علت افت شاخص بورس چه بود؟ بورس سبزپوش شد / سرمایه گذارن در بوس دید بلند مدت داشته باشند . ؛نرخ ارز و سکه ترمز کرد

قیمت سکه بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت 

بازار طلا و سکه نیز همانند بازار ارز کاهش قیمت را در اولین هفته خرداد ۹۹  تجربه کرد و هر قطعه سکه بهار آزادی در اولین ساعات معاملات  روز شنبه به قیمت  ۷ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان فروخته شد که البته با کاهش بیش از ۲۰۰ هزار تومان تا پایان هفته   تقریباً به مبلغ ۷ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در ابتدای هفته  با نرخ ۷۳۸ هزار تومان  شروع  به کار کرد و در پایان هفته تقریباً  به قیمت  ۷۰۲ هزار و ۳۲۰ تومان رسید.

شما می توانید  نمودار تغییر قیمت سکه را در تصویر زیر مشاهده کنید

آیا سکه ارزان می شود؟ علت افت شاخص بورس چه بود؟ بورس سبزپوش شد / سرمایه گذارن در بوس دید بلند مدت داشته باشند . ؛نرخ ارز و سکه ترمز کرد

کاهش ۲۳ هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار 

نادر بذرافشان دبیرهیات مدیره  اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، گفت: در اولین هفته خرداد اونس جهانی ۲۷ دلار افت کرد  و نرخ  هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۲۳ هزار تومان کاهش یافت. حباب سکه نیز در آخرین روز هفته به مبلغ ۴۳۰ هزار تومان رسید.

توصیه مهم برای خریداران سکه 

بذرافشان تأکید کرد: افراد برای خرید سکه  به  واحدهایی که جواز سکه فروشی دارند  مراجعه  کنند و حتماً در هنگام خرید به نام درج شده واحد صنفی  و برچسب اتحادیه  بر روی کارت سکه  توجه کنند که به هنگام فروش آن دچار مشکل نشوند.

علت کاهش قیمت طلا و سکه  در بازار 

او افزود: کاهش اونس جهانی را می‌توان یکی از عوامل  کاهش قیمت طلا و سکه نام برد البته نظارت و کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز سبب شده است که نرخ ارز با شیب ملایمی کاهش یابد که این موضوع بر قیمت سکه و طلا تأثیر گذاشت و باعث شد نسبت به هفته گذشته کمی ارزان شود. 

بذرافشان بیان کرد: کاهش تقاضا برای خرید مصنوعات  طلا را  می‌توان از اصلی‌ترین عامل کاهش نرخ طلا  نام برد که در حال حاضر میزان تقاضا برای آن از ابتدای سال ۹۹ تاکنون به پایین‌تر حد خود رسیده است.

روند قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در اولین هفته خرداد ۹۹ 

آیا سکه ارزان می شود؟ علت افت شاخص بورس چه بود؟ بورس سبزپوش شد / سرمایه گذارن در بوس دید بلند مدت داشته باشند . ؛نرخ ارز و سکه ترمز کرد

عامل سبز پوش شدن بازار سرمایه در ۲ روز آخر هفته چه بود؟

 علی عباسی کارشناس بازار سرمایه  بیان کرد:  چند سال اخیر در اکثر اوقات روند بازار بورس مثبت بوده است که عامل اصلی سبز پوش شدن بازار در ۲ روز اخیر را می‌توان تاثیر بار روانی سالم رسیدن نفتکش ها  به کشور ونزوئلا دانست.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: دومین عاملی که سبب رشد این بازار شد روی کارآمدن مجلس جدید بود، به علت آنکه بازار سرمایه به این دوره از مجلس تا  الان واکنش مثبتی را  نشان داده است به طوری که ممکن است در هفته ی آینده شاخص بورس به بالای یک میلیون و چهارصد هزار واحد برسد.

شما می توانید تغییرات شاخص کل بورس را در نمودار زیر مشاهده کنید 

آیا سکه ارزان می شود؟ علت افت شاخص بورس چه بود؟ بورس سبزپوش شد / سرمایه گذارن در بوس دید بلند مدت داشته باشند . ؛نرخ ارز و سکه ترمز کرد

نداشتن اطلاعات کافی  تازه واردها، به بورس ضربه می زند 

حمید میر معینی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با  خبرنگار  نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: افراد کم تجربه در بورس بهتر است به‌صورت مستقیم وارد بازار  سرمایه  نشوند چراکه با خرید و  فروش‌های اشتباه  باعث ضرر به خود و بازار می‌شوند. 

او افزود: معتقدم افراد تازه‌وارد به بازار سرمایه در ابتدا معاملات خود را  از طریق صندوق‌ها یا شرکت‌های سبد گردان فعالیت خود را انجام دهند چراکه برخی از افراد حرفه‌ای در بازار سرمایه منتظر این‌گونه اشتباهات افراد مبتدی در بازار هستند تا سود بیشتری نصیبشان شود. 

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه یک بازار حرفه‌ای و تخصصی است که قواعد و اصول خاص خود را دارد بنابراین افرادی که می‌خواهند واردآن  شوند باید مهارت‌های لازم را یاد بگیرند  و بعد شروع به فعالیت کنند

او اظهار کرد: هر شخص حقیقی که قصد ورود به بورس را دارد باید حداقل ۳ سال تجربه مفید در بازار سرمایه  را داشته باشد چراکه برای درک مؤلفه های مختلف بازار لازم است  افراد دوره‌های آموزشی در این زمینه را فرابگیرند.

میر معینی تصریح کرد:  ورود و خروج  جریان نقدینگی به بازار سرمایه در چند روز اخیر ناشی از رفتار هیجان‌زده  افراد کم‌تجربه بوده است و توصیه می‌شود افراد برای سرمایه‌گذاری در بورس با دید بلندمدت وارد بازار شوند چراکه در کوتاه‌مدت سود مورد انتظار خود را به‌دست نمی‌آورند اما  می‌توانند با نوسان‌های موجود در بازار برای دستیابی به  سود بلندمدت  برنامه‌ریزی کنند و مهارت خود را افزایش دهند.

این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: طبق تحقیقات انجام‌شده بازده بازار سرمایه در بلندمدت نسبت به بازارهای هم‌ردیف خود مانند مسکن، خودرو، ارز، سکه بیشتر بوده است که می‌تواند برای کسانی که برای سرمایه‌گذاری بلندمدت برنامه‌ریزی کرده‌اند گزینه مناسبی باشد.

او در پایان گفت: معتقدم تا ۳ ماه آینده روند بازار سرمایه  با نوسان ۵ تا ۱۰ درصد همراه باشد تا اصلاحات سهام شرکت‌ها به‌پایان برسد.

آینده بازار های مالی چگونه خواهد بود؟ 

با توجه به اظهارات کارشناسان بازارهای مالی  به نظر می‌رسد ثبات و کاهش قیمت در بازارهای مالی حکم فرما باشد و  در صورتی شاهد تغییر در بازار خواهیم بود که اتفاق تأثیر گذاری در اقتصاد کشور رخ دهد. حال باید  منتظر ماند و دید  که  روند بازار به چه سمت و سویی  خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied