شمانیوز
شما نیوز

آخرین قیمت طلای 18عیار + جدول

در آخرین روز کاری بازار و براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۷ میلیون ۳۲۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۷ میلیون تومان معامله شد.

آخرین قیمت طلای 18عیار + جدول

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرارو : در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، ربع سکه، اما با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته دو میلیون و ۷۰ هزار تومان قیمت خورد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۷۰۱ هزار و ۷۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۷۲۰ دلار قیمت خورد.

 
جدیترین قیمت روز سکه و قیمت طلا در بازار
 
نوع قیمت معاملاتی روز گذشته قیمت معاملاتی امروز
مثقال طلا
۲۹,۹۷۰,۰۰۰
۳۰,۴۰۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۶,۹۱۸,۵۷۰
۷,۰۱۷,۸۴۰
سکه جدید
۷۳,۰۰۰,۰۰۰
۷۳,۲۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۶۹,۰۰۰,۰۰۰
۷۰,۰۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۳۷,۵۰۰,۰۰۰
۳۷,۲۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۲۰,۸۰۰,۰۰۰
۲۰,۷۰۰,۰۰۰
سکه گرمی
۹۸۰۰,۰۰۰
۹۸۰۰,۰۰۰
انس طلا
۱۷۰۸ دلار
۱۷۲۰دلار
 

طلا جهانی در میان‌مدت به ۲۰۰۰ دلار می‌رسد؟

هرچند قیمت جهانی طلا در هفته‌های اخیر تحت تاثیر عوامل مختلف نوسانات زیادی را تجربه کرده و هنوز از کانال هزار و ۷۰۰ دلار عبور نکرده، اما همچنان بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که فلز زرد به‌زودی رکورد‌های جدیدی را به‌ثبت خواهد رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از کیتکو، سیتی‌بانک، شرکت خدمات بانکداری آمریکایی، اخیرا پیش‌بینی کرده است که قیمت این فلز گرانبها به دو هزار دلار خواهد رسید.

تحلیلگران این موسسه می‌گویند، با توجه به نرخ‌های بهره منفی یا نزدیک به منفی در کشور‌های مختلف جهان، احتمال صعود طلا بسیار بالاست.

این بانک آمریکایی متوسط قیمت طلا را در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ هزار و ۷۱۵ دلار پیش‌بینی کرده، اما می‌گوید این رقم در سال آینده میلادی به هزار و ۹۲۵ دلار در هر اونس خواهد رسید.

در هفته‌های اخیر انتظار می‌رفت با تشدید تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان، قیمت طلا رشد کند. با این حال، بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و امیدواری سرمایه‌گذاران، افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک را به‌دنبال داشته که مانع از رشد بیشترِ قیمت فلز زرد شده است.

سیتی‌بانک در سال جاری، سطح مقاومتی هزار و ۸۰۰ دلار و سطوح حمایتی هزار و ۶۸۲ دلار و هزار و ۷۲۰ دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده است.

در گزارش این بانک آمریکایی آمده است، به‌جز طلا، نقره دیگر دارایی امنی است که به‌دلیل تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش نرخ بهره با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه خواهد شد.

سیتی‌بانک، قیمت ۲۲ دلار در هر اونس را برای نقره در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده است.

با توجه به شروع فعالیت‌های صنعتی و برداشته شدن محدودیت‌ها، برخی تحلیلگران چشم‌انداز بهتری را برای نقره در مقایسه با طلا در نظر گرفته‌اند.

 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

صرافی ملی قیمت دلار را برای پنج شنبه هشتم خرداد با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۱۷ هزار ۱۰۰ تومان اعلام کرد. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۶ هزار ۹۵۰ تومان خریداری می‌کند.

قیمت فروش یورو در صرافی‌ها ۱۰۰ تومان کاهش داشت و ۱۸ هزار ۵۵۰ تومان اعلام شد؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار ۴۵۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

نرخ دلار و یورو در صرافی ملی

نوع ارز نرخ خرید نرخ فروش
یورو
۱۸۴۵۰۰
۱۸۵۵۰۰
دلار
۱۶۹۵۰۰
۱۷۰۵۰۰
 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied