شمانیوز
شما نیوز

بهره‌مندی ۱۵هزار دانشجوی دستیاری پزشکی از تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران امروز تفاهم‌نامه‌ای با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد کرد که بر اساس آن دانشجویان دوره‌های دستیاری پزشکی و Phd می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک بهره‌مند شوند.

بهره‌مندی ۱۵هزار دانشجوی دستیاری پزشکی از تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل این بانک در این نشست گفت: این تفاهم‌نامه برای پوشش ۱۵ هزار نفر از دانشجویان دوره‌های دستیاری پزشکی و Phd برنامه‌ریزی شده و مبلغ آن برای هر فرد بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خواهد بود. کارمزد این تسهیلات ۴ درصد و بازپرداخت آن ۴۸ ماه به‌ علاوه یک سال استراحت می باشد.

 

وی در همین رابطه اضافه کرد: قراردادی که با صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت منعقد شده مشارکتی بوده و هر مبلغی را که صندوق اختصاص دهد، بانک مهر ایران نیز به میزان ۱.۳ برابر آن را می‌آورد. ضامنی هم که برای آن تعریف شده یک کارمند یا کاسب است که مطابق با دستورالعمل بانک مرکزی است.

 

اکبری همچنین اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ نیز تفاهم‌نامه‌ای با صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد کردیم که در قالب آن تا کنون ۵۵هزار فقره تسهیلات به ارزش ۷۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین در قالب همکاری با دانشگاه آزاد تا کنون ۵هزار فقره تسهیلات و ۲هزار فقره تسهیلات نیز در قالب همکاری با دانشگاه پیام نور پرداخت کرده‌ایم. البته تمام این قراردادها مشارکتی بوده و هر میزان مبلغی که از سوی این سه ارگان تأمین شده، بانک نیز سهم خود را به‌طور کامل پرداخت کرده است و همکاری در قالب این قراردادها همچنان ادامه دارد.

 

وی یادآوری کرد: سال ۱۳۹۹ با بیماری کرونا آغاز شد و بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار باید سه ماه اقساط تسهیلات پرداخت شده، امهال می‌شد. تلاش کردیم پرداخت تسهیلات بیشتر باشد، اما دریافتی‌های ما کاهش داشت و اهدافی که به آن رسیدیم مطلوب خودمان نبود. با این حال، با تلاش همکاران بانک در یک ماه گذشته این موضوع جبران شده و پیش‌بینی می‌کنیم بانک مهر ایران در سال جاری به سه میلیون نفر تسهیلات اعطا کند که مجموع ارزش این تسهیلات به ۲۸هزار میلیارد تومان برسد. در سال جاری تا کنون به ۴۰۰هزار نفر تسهیلاتی مجموعاً به ارزش ۳۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

اکبری تأکید کرد: بانک مهر ایران از توانایی خوبی برخوردار است و رسالت خود می‌داند در حوزه‌هایی مانند تحصیل، معیشت و ازدواج که مورد نیاز مردم است تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا کند. خوشبختانه مردم نیز به بانک اعتماد دارند. مجموعه بانک مرکزی نیز اعم از رئیس کل محترم و همچنین ادارات اعتبارات و نظارت از بانک مهر ایران حمایت می‌کنند.

 

مدیرعامل بانک مهر ایران در ادامه افزود: امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد شد، بازخورد خوبی از سوی مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشیم. نیازهایی در بخش دانشجویی وجود دارد که باید حمایت از آن را تقویت مالی کرد و امیدواریم بتوانیم این حوزه را پوشش دهیم. بانک مهر ایران پیش از این نیز در حوزه کالای ایرانی، ازدواج، معیشت و تحصیل، تسهیلاتی را ارائه کرده است. سال گذشته ۴۰ درصد تسهیلات اعطایی بانک در حوزه اشتغال، توانمندسازی و اشتغال‌های خرد بود. در تلاشیم امسال نیز ۵۰ درصد تسهیلات بانک به این حوزه تخصیص یابد.

 

وی همچنین گفت: در سال ۱۳۹۸ پیش‌بینی می‌کردیم ۱.۵ میلیون فقره تسهیلات به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان اعطا کنیم، اما در نهایت موفق شدیم ۲میلیون ۳۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۳هزار میلیارد تومان پرداخت کند. در صدد هستیم که شرایط دریافت تسهیلات را ساده‌تر کنیم تا افراد بیشتری بتوانند از تسهیلات بانک مهر ایران استفاده کنند.

 

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بانک مهر ایران تنها بانکی است که اکنون افتتاح حساب آنلاین در بستر همراه بانک دارد. به‌زودی قابلیت دریافت تسهیلات با استفاده از موبایل‌بانک را فراهم می‌کند تا نیاز به رفت‌وآمد مشتریان به شعبه برای دریافت تسهیلات به حداقل برسد.

 

در ادامه بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت نیز گفت: دانشجویان دستیاری یکی از اقشاری هستند که نقش مهمی در حوزه درمان دارند. با این حال این افراد فرصتی ندارند که در بخش دولتی یا خصوصی فعالیت کنند.

 

رحیمی افزود: خوشبختانه بانک مهر ایران به حوزه مسئولیت اجتماعی توجه دارد و این موضوع را با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه توجه می‌کند. با انعقاد این تفاهم‌نامه امیدواریم بخشی از هزینه زندگی دانشجویان دستیاری را تأمین کنیم. تسهیلاتی که در قالب این تفاهم‌نامه پرداخت می‌شود کارمزدی چهار درصدی دارد و برای ۱۵ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied