شمانیوز
شما نیوز

پس از ۱۰ سال توقف در ایران‌خودرو دیزل:

خط تولید اتوبوس شهری احیا شد

مدیرعامل ایران خودرو دیزل از ایجاد رونق در خطوط تولید اتوبوس ایران خود رو دیزل خبر داد و گفت: خط تولید اتوبوس بعد از ۱۰سال توقف، برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران آغاز به کار می کند.

خط تولید اتوبوس شهری احیا شد

به گزارش شمانیوز به نقل از ایکوپرس؛ محمد زالی افزود: این که شهرداری از منابع خود آغاز به کار نوسازی کرده جای تقدیر دارد. اگر این اقدام زودتر صورت می گرفت، توانایی لازم برای تولید و تامین و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط ایران خودرو دیزل وجود داشت. وی تصریح کرد:‌با حمایت های دولت و تزریق بیشتر منابع مالی، یقینا به نتایج بهتری خواهیم رسید. 

 

وی در حاشیه امضای قرارداد و تفاهم نامه ایران خودرو دیزل با شهرداری تهران اظهار کرد: اگر تامین منابع مالی از سوی دولت برای شهرداری ها زودتر عملی می شد کارخانه های تولیدی هم پیش از این شروع به کار می کردند. 

 

زالی این اقدام را مبارک خواند و گفت: برای تولید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی و توانایی های ایران خودرو دیزل استفاده کرده ایم و پیش پرداختی نیز برای آن دریافت نکرده ایم. اقدام شهرداری در تامین منابع مالی و کمک به تولید اتوبوس ستودنی است. 

 

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس پایه گازسوز با ۶۰درصد داخلی سازی و با همکاری ۵ شرکت زیرمجموعه ایران خودرو دیزل تولید می شود و همچنین ۱۶۰ مجموعه ساز و قطعه ساز داخلی تامین قطعات آن را برعهده دارند. 

 

وی از امکان سنجی برای تولید اتوبوس برقی نیز خبر داد و گفت: پروژه های تولیدی ایران خودرو دیزل علاوه بر صرف جویی ارزی،‌ ایجاد اشتغال را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied