شمانیوز
شما نیوز

فرمول اخذ مالیات از خانه‌های خالی+جزئیات

معاون سازمان امور مالیاتی فرمول اخذ مالیات از خانه‌های خالی را تشریح کرد.

فرمول اخذ مالیات از خانه‌های خالی+جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی درباره جزییات مالیات بر خانه‌های خالی گفت: از زمانی که اطلاعات خانه‌های خالی از طریق سامانه اسکان به دست سازمان امور مالیاتی برسد فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی شروع می‌شود.

وی افزود: مالیات بر خانه‌های خالی بر اساس متراژ ملک در هر منطقه و مانند سیستم مالیات بر اجاره دریافت می‌شود. براساس موقعیت ملک و بر حسب ارزش اجاره مالیات از خانه‌های خالی دریافت می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه از خانه‌هایی که از سال ۹۵ خالی هستند مالیات دریافت می‌شود، گفت: به موجب قانون اگر خانه‌ای یک سال خالی باشد مشمول مالیات نمی‌شود و از سال دوم به میزان ۵۰ درصد ارزش اجاره ملک، سال سوم ۱۰۰ درصد ارزش اجاره و سال چهارم یک و نیم برابر ارزش اجاره بها مشمول مالیات می‌شود.

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات بر خانه‌های خالی بر اساس ارزش ملک، موقعیت و متراژ آن محاسبه می‌شود.

علیزاده درمورد مالیات بر اجاره املاک گفت: براساس تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات های مستقیم در تهران و شهر‌های بزرگ واحد‌های مسکونی زیر ۱۵۰ متر و در شهر‌های کوچک املاک زیر ۲۰۰ متر از پرداخت مالیات بر اجاره بها معاف هستند، اما اگر این واحد‌ها خالی بمانند و اجاره داده نشوند براساس قانون اخذ مالیات‌های مکرر مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied