شمانیوز
شما نیوز

در گفتگو با دکتر یونس الستی عنوان شد:

سه اولویت راهبردی هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات رفع موانع و تسریع در اجرای به موقع طرح ها و پروژه های موجود، ارتقای بهره وری و سودآوری سرمایه گذاری ها از طریق استفاده بهینه از ظرفیت های گروه و افزایش تعاملات درون گروهی در راستای تأمین منافع بیشتر سهامداران را مهمترین اولویت های راهبردی در مدیریت این شرکت دانست.

سه اولویت راهبردی هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات؛ دکتر الستی ضمن ابراز قدردانی از حسن اعتماد مسئولین در واسپاری مسئولیت اجرایی این شرکت معتبر، به رسالت خطیر و اثربخش «ومعادن» در عرصه توسعه صنایع معدنی و فلزات کشور اشاره کرد و افزود: شرکتهای فعال در این صنعت نقش موثر و تعیین کننده ای در تجلی و تحقق جهش تولید دارند. ما نیز حداکثر تلاش خود را در انجام این وظیفه سخت اما کاملا عملیاتی به کار خواهیم گرفت.


وی برخورداری از برنامه راهبردی و استراتژیک منطبق با اهداف مجموعه و اهتمام و دقت نظر بر ایجاد توازن و تناسب در زنجیره ارزش در عرصه اجرایی و عملیاتی تولید را بسیار حیاتی دانسته و بر شناسایی و  استفاده از مزیتهای نسبی موجود در کشور تاکید کرد.


مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص برنامه های جدید خود در این شرکت گفت: در مجموعه شرکتهای گروه، طی سالهای گذشته پروژه های چندی شکل گرفته که متاسفانه به هر دلیل متوقف شده یا روند اجرای آنها با کندی مواجه شده است. برای پیشگیری از اتلاف منابع بعنوان اولویت اول، باید تکلیف این طرح ها را مشخص و اجرای به موقع و حتی زودهنگام آنها را در راستای منافع سهامداران تسهیل کنیم. راهکاری که در این خصوص پیش بینی شده، تملک و فعال نمودن یک شرکت سهامی عام در هلدینگ بود که برای اجرایی شدن سریع تر آن با سازمان بورس و آقای دکتر قالیباف رئیس محترم این سازمان جلساتی داشتیم و به نتایج خوبی رسیدیم.


وی افزود: آورده ما در این شرکت سهامی عام تعدادی طرح و پروژه خواهد بود که طرح های بسیار خوب و دارای نرخ بازدهی بالایی هم هستند. در حال حاضر پی گیر مراحل قانونی و اداری برای انتقال مالکیت، اخذ مجوز پذیره نویسی از بورس، اصلاحات اساسنامه و تغییر نام شرکت مذکور هستیم و پیش بینی می شود پس از اجرایی شدن، از این طریق بخشی از منابع مالی مورد نیاز را برای اجرا و به ثمر رساندن پروژه های نیمه تمام جذب نماییم.


دکتر الستی مهمترین اهداف شرکت سهامی عام جدید را تامین منابع مالی با استفاده از ابزارهای مختلف بازار سرمایه، جدا کردن دغدغه های فنی و مالی پروژه ها از شرکتهای تولیدی گروه و ایجاد تمرکز و یکپارچگی در مدیریت طرح ها و تسهیل در اجرای بهینه و به موقع آنها و در نهایت ارتقاء بازدهی سرمایه ها و منابع مجموعه در راستای منافع سهامداران دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied