شمانیوز
شما نیوز

تسهیل گری و راهبری، زمینه ساز تقویت حضور بخش خصوصی

روز صنعت و معدن، متعلق به بخش خصوصی است و در واقع هر آنچه که تمامی دستگاه ها و نهادها برای تسهیل کسب و کار در بخش معدن و صنایع معدنی انجام می دهند برای تقویت جایگاه بخش خصوصی است. ایمیدرو نیز در جایگاه تنها سازمان توسعه ای این حوزه تلاش می کند در این روز به بیان خلاصه ای از اقدامات خود برای اثرگذاری روزافزون بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی بپردازد.

تسهیل گری و راهبری، زمینه ساز تقویت حضور بخش خصوصی

به گزارش شمانیوز به نقل از ایمیدرو؛ در واقع طی 2 سال اخیر مجموعه ایمیدرو تلاش کرده تمرکز خود را به تسهیل گری و راهبری معطوف سازد. راهبری در حوزه برنامه های کلان و همچنین تامین خوراک کارخانه ها، کاهش موانع تولید و صادرات و نیز هر حوزه ای که بخش خصوصی در آن مشغول به کار است، ایمیدرو بتواند به ایفای تعهد خود بپردازد. تاکیداتی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری برای زمینه سازی بیشتر حضور بخش خصوصی در اقتصاد داشته اند، الگوی این سازمان برای ترسیم استراتژی و برنامه ها بوده است.

 

رایزنی مستمر برای رفع چالش های ارزی شرکت های صادراتی، راه اندازی واحدهای جدید برای تامین خوراک بخش تولید، جذب سرمایه های غیردولتی برای اجرای طرح های توسعه و تلاش برای ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد، مس،‌ آلومینیوم و ... بخشی از این اقدامات است که ایمیدرو بر آن تاکید داشته است.

 

از دیگر سو این سازمان تمامی برنامه های جامع در حوزه های فولاد، روی،‌ مس و اخیرا گوهر سنگ ها و همچنین سنگ های تزئینی را با حضور نمایندگان تشکل های تخصصی، چهره های دانشگاهی و مراکز علمی صورت داده است. به واقع ایمیدرو در دو استراتژی کلان خود که همانا "توسعه" و "توانمندسازی" است،‌ بدون حضور و اثرگذاری بخش خصوصی تصمیمی اتخاذ نمی کند. به تازگی این سازمان طرح جامع گوهرسنگ ها را نهایی کرده که گامی در جهت توانمندسازی بخش خصوصی بوده است. ایجاد و توسعه بازارگوهر سنگ ها در شهرهایی با پتانسیل بالا در همین راستا اجرایی شده است.

 

ایمیدرو توسعه را به معنای عام منظور کرده و آن بخش هایی که مغفول مانده بودند را در حال فعال سازی دارد. جملگی این تحرکات با هدف میدان داری روزافزون بخش خصوصی بوده است. حتی در حوزه هایی همچون بزرگ ترین پروژه صنعت روی ایران، ایمیدرو به جای "واگذاری مالکیت"، نگرش "واگذاری مدیریت" را به آزمون گذاشته که موفقیت آمیز بوده است و بخش غیردولتی، از آن استقبال کرده است.

 

همانطور که اعلام شد تسهیل گری در حوزه قوانین یا آماده سازی زمینه گسترش حضور بخش خصوصی از جمله وظایف ذاتی این سازمان است که این امر با رایزینی با نهادهایی همچون بانک مرکزی، ‌گمرک و حتی استانداری ها،‌ محیط زیست و ... در حال انجام است و به طور مستمر پیگیری می شود.

 

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مفتخر به همکاری نزدیک به بخش خصوصی است و روز صنعت و معدن را مجالی برای تقدیر و سپاس از این بدنه به هم پیوسته می داند که در تمامی سطوح کارگری، کارشناسی و مدیریتی فعالانه در مسیر توسعه کشور مشغول به فعالیت هستند به طوری که در شرایط تحریم های متعدد و پیچیده؛ توسعه، تولید، اشتغال و کاهش محرومیت از سوی فعالان بخش خصوصی از حرکت نایستاده است و به طور قطع و یقین، نقطه کانونی آن سرمایه های انسانی این مرز و بوم است.

 

روز صنعت و معدن را به تمامی فعالان این عرصه تبریک می گویم و از پروردگار متعال، نقش آفرینی روز افزون حوزه معدن و صنایع معدنی برای ایرانی آباد و آینده ای درخشان،‌ خواستارم. ‌

 

خداداد غریب پور

معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied