شمانیوز
شما نیوز

آنچه درباره چوب پلاست باید بدانید

چوب پلاست نوعی چوب مصنوعی محسوب می شود که می تواند در مواردی جایگزین چوب طبیعی شود. این محصول به صورت مرکب یا کامپوزیت از ترکیب پلاستیک و پودر چوب حاصل می شود که به آن WPC گفته می شود.

آنچه درباره چوب پلاست باید بدانید

چوب پلاست نوعی چوب مصنوعی محسوب می شود که می تواند در مواردی جایگزین چوب طبیعی شود. این محصول به صورت مرکب یا کامپوزیت از ترکیب پلاستیک و پودر چوب حاصل می شود که به آن WPC گفته می شود.

 WPC مخفف Wood-plastic Composites (کامپوزیت چوب پلاستیک ) می باشد.

 

فرآیند تولید چوب پلاست

 

پودر خوب چوب یا زیست توده چوبی از باقیمانده های کشاورزی با پلیمرهایی مانند پلی اتیلن یا پلی پروپیلن درون یک اکسترودر مخلوط می شود. با استفاده از قالب تزریق ، قالب های اکستروژن یا فشرده سازی ، مواد اکسترود شده قابل گلوله شدن می شوند ، یا ممکن است مواد اکسترود شده در بخش های ساده ای مانند تخته یا پروفایل های پیچیده تر برای کاربردهای خاص تشکیل شوند.

 

در این زمینه طیف گسترده ای از تغییرات و تکنیک ها ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. برای بهبود خواص ، یا با استفاده از الیاف چوب ، یا استخوان خرد شده یا الیاف برگ با نسبت ابعاد بیشتر برای ایجاد ماده تقویت شده و نه پر شده تحقیقات زیادی در مورد جنبه های سازگاری بین پلاستیک های متداول و پودر چوب متمرکز شده است تا عملکرد را افزایش دهد.

 

تلاش های دیگری برای کاهش تراکم ، با کف کردن هسته پروفیل اکسترود شده یا با طراحی قسمت های توخالی برای برنامه های خاص انجام شده است. با انتقال به قالب تزریق ، کار قابل توجهی برای رسیدگی به کیفیت سطح و توانایی پرشدن قالب از WPC ذوب انجام شد ، زیرا ویسکوزیته با حضور پودر افزایش می یابد.

 

کاربرد کامپوزیت چوب پلاستیک

 

چوب پلاستیک کامپوزیت یک ماده ترکیبی است که ترکیبی از کیفیت چوب و سهولت کارآیی پلاستیک است. این ماده کامپوزیتی است که چوب طبیعی را جایگزین کرده و از چوب زباله و پلاستیک بازیافتی پایدار تولید می شود.

 این ماده به طور گسترده ای در کف سازی در فضای باز ، نرده ها ، روکش فلزی ، چشم انداز در فضای باز ، قرنیز ، قاب های در و پنجره ، مبلمان داخلی ، مبلمان فضای باز و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مزایای کامپوزیت چوب پلاستیک

 

 مهمترین مزیت استفاده از چوب پلاستیک کامپوزیت عبارتند از :

 

نگهداری و تمیز کردن مواد بسیار آسان است.

این ماده در برابر نور ماوراء بنفش مقاوم است و رنگ آن به راحتی محو نمی شود.

WPC بسیار بادوام است و در اثر باران ، برف یا اوج تابستان تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

 

این مواد از لحاظ لغزش مقاوم در برابر لغزش است از این رو هنگام استفاده به عنوان کفپوش مخصوص عرشه مخصوصا در نزدیکی استخرهای شنا ، از مواد بسیار خوبی استفاده می شود.

 

این ماده روکش فلزی بسیار مناسب است و بسیار مقاوم در برابر آب و هوا است. در رنگ ها و بافت های بسیاری موجود است که به زیبایی ساختمان می افزاید.

 

این یک ماده پرهزینه است اما در درازمدت مؤثر است.کامپوزیت چوب پلاست مقاوم در برابر پوسیدگی و مقاوم در برابر گرما و سرما و قارچ ها است و مانعی در برابر نفوذ حشرات می باشد.به دلیل ظاهر زیبای چوب پلاست، برای پوشش کف در فضاهای باز بسیار کاربرد دارد مانند رستوران های روباز و فضاهای تفریحی لوکس.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied