شمانیوز
شما نیوز

الزام وجود قیمت و موجودی کالا در فروشگاه‌های اینترنتی

با توجه به جدیدترین اطلاعیه منتشر شده از مرکز توسعه تجارت الکترونیک، اعلام به‌روز قیمت و موجودی کالا در فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد الکترونیکی الزامی است.

الزام وجود قیمت و موجودی کالا در فروشگاه‌های اینترنتی

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز توسعه تجارت الکترونیک در اطلاعیه‌ای گفت: به اطلاع کسب و کار‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌رساند مطابق با ماده ۳۳ فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیکی، فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات بایستی اطلاعات مؤثر در تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان جهت خرید و یا قبول شرایط را از زمان مناسبی پیش از عقد قرارداد در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

از جمله اطلاعات لازم، اعلام کلیه هزینه‌هایی که برای خرید کالا بر عهده مشتری خواهد بود (اعم از قیمت کالا یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل و هزینه تماس) است؛ لذا به استناد ماده فوق الذکر، چنانچه کسب و کار‌های اینترنتی کالایی را موجود ندارند می‌بایست عدم موجودی کالا را در سایت‌شان اعلام نمایند. همچنین قیمت کالا‌ها می‌بایست در سایت به‌روز شده باشد و چنانچه به‌دلیل نوسانات بازار از قیمت نهایی کالایی اطمینان ندارند می‌بایست در سایت خود اعلام نمایند تا خریدار قبل از اقدام به سفارش کالا، قیمت نهایی را استعلام نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied