شمانیوز
شما نیوز

تثبیت جایگاه قلم در روزهای کرونایی جزیره

رییس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم بر تثبیت جایگاه قلم و ادبیات در پر کردن خلا تنهایی در روزهای شیوع کروناویروس و قرنطینه های خانگی تاکید کرد. 

تثبیت جایگاه قلم در روزهای کرونایی جزیره

 

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، امینه دریانورد ضمن تبریک روز قلم به اهالی این وادی و دوستداران کتاب و نویسندگی بیان داشت: در شرایطی که تمامی مردم جهان درگیر قرنطینه های اجباری و دوری های ناخواسته از اجتماعات عمومی ناشی از بیماری کووید 19 هستند، شاهد آشتی جامعه با کتاب، شعر، موسیقی و فیلم هستیم.


وی با اشاره به همراهی شاعران نوپای جزیره در کارگاه های مجازی شعر و داستان گفت: در همه نقاط جزیره به ویژه روستاها، هنرمندان خوش ذوق و قریحه ای وجود دارد که با مشارکت در کارگاه های ادبی و یا مسابقات مختلفی از این دست، می توانیم آن ها راشناسایی کرده و پرورش دهیم.


رییس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم ادامه داد: احیا زبان بومی و مادری این منطقه یکی از آرزوهای دیرینه من بوده که در این روزهای قرنطینه ای بیشتر به آن پرداخته ام و در حال سرایش قطعاتی به زبان بندری هستم که امیدوارم به حفظ گویش محلی کمک کند.


دریانورد در پایان از خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان خواست تا ضمن پاسداشت ارزش های منطقه ای و بومی از اوقات فراغتی که به ناچار پیش آمده استفاده بهینه کرده و با مطالعه کتاب، بر دانش خود در زمینه های موردعلاقه شان بیافزایند.


گفتنی است، امینه دریانورد، رییس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم، یکی از شعرا و ترانه سراهای بنام جنوب کشور و استان هرمزگان است که هفت کتاب را به صورت مشترک با سایر شعرای کشور، به چاپ رسانده و با راه اندازی نخستین کتابخانه عمومی در جزیره، پرچمدار اشاعه کتاب و کتابخوانی در قشم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied