شمانیوز
شما نیوز

حرکت به سمت سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران با بیان اینکه احیاء شورای عالی تامین اجتماعی اهمیت بسزایی دارد، گفت: امور سازمان تامین اجتماعی باید در اختیار شرکای اجتماعی قرار گیرد.

حرکت به سمت سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ محمد عطاردیان رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران اظهار داشت: ضرورت ارتقای جایگاه شرکای اجتماعی در مدیریت سازمان تامین‌اجتماعی بارها مورد تاکید قرار گرفته است و امیدواریم تلاش‌های مدیرعامل این سازمان، باعث پررنگ شدن نقش کارگران و کارفرمایان در تصمیم‌گیری‌ها، بیش از گذشته شود.

وی ادامه داد: از زمان شروع بکار مدیریت «سالاری» حرکت به سمت سه جانبه گرایی به صورت جدی آغاز شد و طرحی را درخصوص سه جانبه گرایی و تشکیل شورای عالی تامین اجتماعی به هیات دولت فرستادند که امیدواریم این اقدام تا حصول نتیجه قطعی پیگیری مستمر شود.

عطاردیان تاکید کرد: چنانچه این طرح انجام شود و شورای عالی تامین اجتماعی مجدد تشکیل شود، سازمان تامین اجتماعی احیاء خواهد شد و صاحبان اصلی اش در اداره این سازمان نقش خواهند داشت.

وی کارگران و کارفرمایان را صاحبان اصلی منابع سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: منابع سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه‌هایی تامین می‌شود که 23 درصد سهم کارفرمایان، 7 درصد سهم کارگران و 3 درصد سهم دولت است.

عطاردیان گفت: در زمانی که شورای عالی تامین اجتماعی وجود داشت، کارگران و کارفرمایان امکان نظارت بر امور و هزینه‌کرد‌ها را داشتند و در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها، به واقع اثربخش بودند اما با تعطیلی شورای عالی، نقش نمایندگان کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌گیری‌ها کمرنگ تر شد و نمایندگان دولت جای آنها را گرفتند.

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، خواستار احیای سریعتر شورای عالی تامین اجتماعی شد و تصریح کرد: می‌خواهیم‌ که در راستای ارتقای جایگاه شایسته و به حق شرکای اجتماعی تامین اجتماعی گام بردارد و زمینه را برای نظارت آنها بیشتر فراهم کند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied