شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز پنجشنبه 26 تیر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز پنجشنبه 26 تیر

خبرخوش تامین اجتماعی برای مردم شهرستان اهر + جزئیات

رئیس تأمین اجتماعی شهرستان اهر از ارائه مشوق‌های بیمه‌ای به کارگاه‌های تولیدی و صنعتی آسیب دیده از شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا می‌توانند حق بیمه ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت را تا پایان سال‌جاری تسویه کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

ظریف: یک وجب از ایران را به چین نمی دهیم

وزیر امور خارجه گفت: ما نه یک متر زمین و نه حتی حق بهره برداری انحصاری از یک وجب خاک ایران را به چین و هیچ کشور دیگری نداده و نخواهیم داد.محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین، گفت: ما در مرحله مذاکره هستیم و در این مرحله حداکثر باید مجوز مذاکره از دولت گرفته شود که وزارت امور خارجه این مرحله را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: هنگامی که به مرحله توافق برسیم، اگر تعهد قانونی در این قرارداد باشد، ما باید آن به مجلس ارائه دهیم. در غیر این صورت به عنوان مصوبه دولت، مجلس در تطبیق قوانین به این قرارداد ورود خواهد کرد، لذا این قرارداد هیچ وقت بر مجلس پوشیده نخواهد ماند.رئیس دستگاه دیپلماسی در واکنش به اخبار مربوط به واگذاری جزایری چون کیش به موجب قرارداد ۲۵ ساله با چین نیز اظهار داشت: این موضوعات درست نیست. حتی یک ذره هم واقعیت در موضوعات مطرح شده وجود ندارد. ما نه یک متر زمین و نه حتی حق بهره برداری انحصاری از یک وجب خاک ایران را به چین و هیچ کشور دیگری نداده و نخواهیم داد.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

زمان قرعه‌کشی سایپا اعلام شد

زمان برگزاری مراسم قرعه کشی طرح پیش فروش سه محصول سایپا اعلام شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

مهاجرت مانی رهنما و صبا راد از ایران!

مانی رهنما با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرامش به صورت تلویحی از مهاجرت خود و همسرش (صبا راد) خبر داد.
رهنما نوشت: رفقا، امشب شب تولد من است، پسرم کنارم نیست... پسر هنرمندم که کشور نامهربون با بچه هاش من را از او جدا کرده است.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیات استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش جزئیات استخدام ۲۵ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش را تشریح کرد. یارمحمد حسین‌بُر با بیان اینکه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس در ۱۳ شهریور ۹۷ ابلاغ شد گفت: براساس آن قانون مکلف هستیم تا پایان برنامه ششم همه مشمولان را جذب کنیم. وی افزود:

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

روزنامه اصولگرا از سخنگوی قوه قضاییه انتقاد کرد

روزنامه اصولگرای فرهیختگان در گزارشی تامل‌ برانگیز با عنوان «پاس گل به کاسبان اعدام»! به بررسی موضوع حکم سه معترض حوادث آبان پرداخته است.این روزنامه با انتقاد از واکنش‌ها به حکم سه متهم وقایع آبان نوشت:حقیقت این است که عملکرد دستگاه‌های گوناگون خصوصا دستگاه اجرایی در سال‌های اخیر حجمی از نارضایتی را به وجود آورده که ممکن است در بزنگاه‌های مختلفی ظهور و بروز داشته باشد.یک‌بار دیگر کنفرانس خبری جناب سخنگو را با دقت بیشتری مرور کنید؛ بخش مهمی از این جلسه به‌مرور اخبار اعدام می‌گذرد، فارغ از جزئیات پرونده‌های مطروحه این اخبار به شکل مسلسل‌وار و بدون ملاحظه پیوست‌های رسانه‌ای پیشینی یا پسینی مطرح می‌شود، ذره‌ای تالم در گفتار جناب سخنگو هنگام اعلام این اخبار وجود ندارد و هیچ جزئیات مهمی به شکل جامع و منقح‌شده مطرح نمی‌شود.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

کدام خودروها از مردادماه سهمیه بنزین دریافت نمی‌کنند؟

برخی از خودروهای شخصی به علت استفاده نکردن از سهمیه بنزین ماهانه ۶۰ لیتری خود از ابتدای سهمیه بندی بنزین تاکنون و با توجه به اینکه امکان ذخیره سازی بیش از ۹ ماه سهمیه بنزین در کارت های سوخت وجود ندارد، سهمیه مرداد را دریافت نخواهند کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی وکیل سه متهم اعدامی آبان ۹۸ درباره عاقبت پرونده

بابک پاک‌نیا، وکیل مدافع امیرحسین مرادی، یکی از محکومین به اعدام از ارسال درخواست اعمال ماده ۴۷۷ به دفتر ریاست قوه قضائیه خبر داد و بیان کرد: درخواست اعمال ماده ۴۷۷ با امضای تمامی وکلا به دفتر ریاست قوه قضائیه ارسال شد.پاک‌نیا در گفتگو با فارس همچنین اظهار امیدواری کرد: با توجه به مشی رییس محترم قوه قضاییه امیدواریم و پیش‌بینی می‌کنیم مساعدت‌های ویژه در خصوص این سه متهم صورت گیرد.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین مهلت ثبت‌نام برای دریافت وام کرونا اعلام شد

بر اساس مصوبه بیست و یکمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا, مهلت ثبت‌نام کسب‌وکارهای دارای بیمه و فاقد بیمه در سامانه کارا، تا ۵ مردادماه تمدید شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

هدف سفر "الکاظمی" به ایران از زبان مقام عراقی

یک منبع دولتی عراق تأکید کرد که نخست وزیر این کشور با سفر به ایران، آمریکا و سعودی در تلاش است که تنش بین این کشورها را کاهش دهد.این منبع به شبکه خبری روسیا الیوم گفت که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در سفرهایی که به ایران، آمریکا و سعودی دارد، «نزدیک‌سازی دیدگاهها بین واشنگتن و تهران و کاهش تنش بین ریاض و تهران را بررسی خواهد کرد».وی خبر داد که هدف بعدی الکاظمی بحث و بررسی این مسئله ضروری با سران کشورهای مذکور برای «دور نگه داشتن عراق از درگیری بین آنان» است.این منبع تأکید کرد، الکاظمی در تعامل با کشورهای مذکور سعی می‌کند جانب میانه را در نظر بگیرد و کار را «به مراحلی برساند که دست‌کم در دوره نخست وزیری عراق، خطر این درگیری‌ها را از عراق دور کند».وی خاطر نشان کرد، الکاظمی در سفرهای خود بر نقش این کشورها در کاهش تنش در عراق و منطقه متمرکز خواهد شد و سفر وی به واشنگتن نیز برای «تکمیل گفت‌وگوی راهبردی بین دو کشور» خواهد بود.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

آخرین ارزش ریالی سهام عدالت در بورس

ارزش سهام عدالت در روزهای اخیر دچار رشد چشم گیری شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

استیضاح رئیس جمهور منتفی شد، اما طرح سوال از روحانی به قوت خود باقی‌ست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:با توجه به اینکه مقام معظم رهبری موافق استیضاح رئیس‌جمهور نیستند و بر کمک به دولت و تعامل با هم تأکید داشتند، نمایندگان مجلس از این اقدام منصرف شدند. در حال حاضر موضوع استیضاح رئیس‌جمهور منتفی شده است و دیگر هیچ یک از نمایندگان پیگیر این موضوع نیست. اما طرح سؤال از رئیس‌جمهور با ۱۹۵ امضا تحویل هیأت رئیسه مجلس شد و به قوت خود باقی است. دولت باید قوانین را به درستی اجرا کند تا مشکلات موجود رفع شود. /فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied