شمانیوز
شما نیوز

پیگیری برای به روز شدن مطالبات تامین اجتماعی از دولت

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود پیگیر به روز شدن مطالبات تامین اجتماعی از دولت هستیم و احقاق حقوق قانونی بازنشستگان را پیگیری می کنیم.

پیگیری برای به روز شدن مطالبات تامین اجتماعی از دولت

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری مهر؛ علی اصغر بیات با بیان این مطلب افزود: پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها و دیون انباشته شده دولت به سازمان تأمین اجتماعی مسیر اجرای یکی از مهمترین درخواست‌ها و مطالبات اقشار عظیم بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را که قانون همسان سازی بود، هموار کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون همسان سازی مانند استخوانی در گلو بود، گفت: دولت‌های مختلف به بهانه‌های گوناگون از زیر بار اجرای آن شانه خالی می‌کردند و جرأت و شاید اراده‌ای برای اجرای آن نداشتند.

وی گفت: در شرایط سخت تحریمی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و کمبود شدید منابع و درآمدهای عمومی کشور و وجود مشکلات اقتصادی قدم اول برداشته شد و باید از آن حمایت کرد. واگذاری سهام و دارایی‌های دولت برای پرداخت بدهی‌ها راهکاری بود که به هر حال بخشی از این مطالبه را ممکن کرد.

بیات با اشاره به اینکه برخی از افراد در هر حال ساز مخالف می‌زنند، گفت: جای تعجب است افرادی که سال‌های سال با مسئولیت‌هایی که داشتند و همواره سنگ بازنشستگان تأمین اجتماعی را به سینه می‌زدند و ادعای پیگیری مطالبات و خدمت به آنها را داشتند، هیچ دستاوردی برای دریافت بخش کوچکی از بدهی‌های دولت را نداشتند و فقط وعده و وعیدهایی از آنها در ذهن و خاطره بازنشستگان باقی مانده، اما حالا که این موضوع در ابتدای امر اجرا شده، ساز مخالف می‌زنند و آدرس غلط می‌دهند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سراسر کشور افزود: باید از این افراد پرسید چرا با وجود این همه امکانات و نفوذی که در زمان مسئولیت خود برخوردار بودید و از نظر جلب و تأمین منابع مالی هم مشکلی نداشتید، به این درخواست دیرینه بازنشستگان و مستمری بگیران که صراحت قانونی دارد، توجهی نداشتید؟ باید از نیت و اقدام خوب هرچند که کوچک باشد، تشکر و قدردانی کرد.

بیات با اشاره به اینکه با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود پیگیر تداوم این حرکت هستیم تا مطالبات سازمان از دولت به روز شود گفت: چرا که سازمان را از خود می‌دانیم. اگرچه مشکلات و مسائل بسیاری هم داریم اما بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و مساعدت هستیم تا بتوانیم کارها را جلو ببریم.

بیات خاطر نشان کرد: با تعامل خوبی که با مدیران و مسئولان حوزه‌های مهم و تصمیم ساز کشور بویژه دولت و مجلس شورای اسلامی داریم مسیر مطالبه گری و احقاق حقوق قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را دنبال خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied