شمانیوز
شما نیوز

با اجرای 17 پروژه به اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال محقق می شود؛

درگهان روی خط توسعه / برگزاری همایش سرمایه گذاری پروژه های عمران شهری در درگهان

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای 17 پروژه عمرانی، رفاهی و تفریحی با اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال طرح تحول و توسعه درگهان و روستاهای حومه محقق می شود.

درگهان روی خط توسعه / برگزاری همایش سرمایه گذاری پروژه های عمران شهری در درگهان

 به گزارش شمانیوز به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ظهر امروز نشست بررسی طرح توسعه زیرساخت و طراحی شهری درگهان و نواحی باهدف معرفی 17 پروژه عمرانی، رفاهی، تفریحی و خدماتی در این منطقه، با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد.

 

حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از تلاش های مدیریت منطقه ویژه اقتصادی قشم و امور درگهان و کادر فنی و زیر بنایی این مجموعه اظهار داشت: این طرح ها که در قالب سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شده، می تواند ساختار نوینی از منظر و خدمات شهری به ساکنان و گردشگران ارایه دهد.

 

وی بر عملیاتی کردن پروژه های کوتاه مدت و بهره برداری از آن ها تا پایان سال تاکید کرد و افزود: بودجه این طرح ها از محل اعتبارات عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم قابل تامین است.

 

*برگزاری همایش سرمایه گذاری پروژه های عمران شهری درگهان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به قابلیت جذب سرمایه گذار در پروژه های عمرانی کلان با قابلیت ارایه خدمات رفاهی، تفریحی و ورزشی عنوان داشت: برگزاری همایش سرمایه گذاری در این حوزه، ضمن جلب مشارکت علاقمندان به روند توسعه در این محدوده از جزیره سرعت می بخشد.

 

امیر سلکی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم و امور درگهان نیز با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در شهر درگهان گفت: ارتقاء سطح خدمات امور شهری، طراحی بسته های سرمایه گذاری باهدف  توسعه گردشگری و ایجاد اقتصاد پایدار برای مردم از برنامه های این مدیریت در همسویی با سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم  از زمان حضور شما به عنوان مدیرعامل این مجموعه بوده است.

 

وی به طراحی 17پروژه در قالب مباحث عمرانی، گردشگری، خدمات شهری و روستایی، رفاهی، تفریحی و ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه ها منطبق بر طرح تفصیلی و به منظور کمک به توسعه و تحول شهر درگهان و روستاهای اطراف طراحی شده است.

 

به گفته سلکی، پروژه ساخت پارک خطی حاشیه میدان گمرک شهر درگهان، ساخت بازار عرضه مستقیم میوه و تره بار با هدف توسعه فضای زیرساختی خدمات شهری و کاهش هزینه‌های خرید خانوار، ساخت بازار ماهی فروشان باهدف عرضه بهداشتی، ساخت ایستگاه آتش نشانی به منظور ارتقا امنیت ساکنان و گردشگران، ساخت دو میدان شهر درگهان و روستای هلر، ساخت بلوار روستای ریگو و توسعه کمپ پارک مهتاب، ساخت ایستگاه تاکسی روستای طولا و بلوار مسیر دسترسی به زندان از جمله پروژه های کوتاه مدت این لیست است.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم و امور درگهان اضافه کرد: توسعه شبکه معابر که با هدف حل معضل ترافیک در زمان پیک حضور گردشگران رخ می دهد، از دیگر پروژه های کوتاه مدت طراحی شده است که شامل چند مسیر مانند؛ بلوار وحدت- بزرگراه خلیج فارس، بلوار درگهان - روستای کووه ایی و رینگ ساحلی درگهان- ر.وستای هلر(سینما دریای هلر) می شود.

 

* 6 پروژه گردشگری، رفاهی و ورزشی آماده جذب سرمایه گذار

در ادامه سلکی با توضیح بسته های سرمایه گذاری آماده شده در حوزه گردشگری و تفریحی بیان داشت: یکی از مهم ترین اهداف ما دستیابی به توسعه پایدار مبتنی بر ملاحظات اقتصادی، اجتماعی، گردشگری، و مشارکت شهروندی بوده علاوه بر بالابردن معیارهای کیفیت زندگی و توسعه متوازن شهری و روستایی، از ظرفیت های منطقه برای افزایش جذب گردشگر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پروژه اسکله تفریحی و گردشگری با هدف توسعه گردشگری، استفاده بهینه از فضای موجود و ایجاد فضای سرگرمی برای ساکنان طراحی شده و دومین پروژه ما در این راستا طراحی سالن کنسرت روباز با نگاهی به داشته های نیاکان ما در این جزیره است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم و امور درگهان ادامه داد: پایانه مسافربری بین شهری جزیره قشم باهدف ارتقا سیستم حمل و نقل به عنوان زیرساختی برای ورود گردشگر در نظر گرفته شده و ساخت کمپ پارک ساحلی درگهان- رو.ستای کووه ای با کاربری تفریحی و خدماتی نیز چهارمین پروژه ای است که قابل واگذاری به سرمایه گذاران می باشد.

 

سلکی به پروژه های ساخت پارک آبی روباز و سایت ورزشی 70 هکتاری اشاره کرد و افزود: درگهان سالانه حدود 3.5 میلیون نفر گردشگر دارد که به قصد خرید در آن اقامت می کنند که این رقم با توسعه فضای گردشگری و تفریحی، بسیار افزایش خواهد داشت.

شایان ذکر است، درگَهان در 20 کیلومتری غرب شهر قشم یکی از مهم ترین شهرهای تجاری جنوب کشور بوده  که همه ساله پذیرای موج جمعیتی است که با هدف خرید کالا از نقاط مختلف کشور به این شهر سفر می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied