شمانیوز
شما نیوز

امروز می‌توانید سهام عدالت خود را بفروشید

طبق گفته رئیس‌جمهور ۳۰ درصد دوم سهام عدالت برای کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از امروز قابل فروش است و سهامداران می‌توانند درخواست فروش خود را تا سقف ۶۰ درصد از ارزش سهام خود را ثبت کنند.

امروز می‌توانید سهام عدالت خود را بفروشید

سهامداران سهام عدالت از امروز می‌توانند نسبت به فروش ۳۰ درصد دوم سهام خود اقدام کنند. تعداد سهامدارانی که می‌توانند سهام خود را تا سقف ۶۰ درصد بفروشد ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.

مرحله اول فروش سهام عدالت از روز ششم خرداد ماه آغاز و این امکان فراهم شد که سهامداران ابتدا از طریق بانک‌ها و سپس کارگزاری‌ها سهامشان را تا سقف ۳۰ درصد بفروشند.

در روز ۱۸ تیر ماه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری درباره زمان آزادسازی مابقی سهام عدالت گفت: ۳۰ درصد دوم در عید غدیر و ۳۰ درصد سوم سهام هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود.

بیش از ۷۰ روز از آغاز فرآیند فروش سهام عدالت می‌گذرد و طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از سهامداران نسبت به فروش سهام خود اقدام کرده‌اند، اما غملکرد کارگزاری‌ها و بانک در فروش سهام راضی‌کننده نبوده و موجب پشیمان شدن برخی از سهامداران شده است.

در بین متقاضیان فروش سهام عدالت، سهامدارانی هستند که بیش از دو ماه از زمان ثبت درخواست فروش سهامشان می‌گذرد اما هیچگونه وجهی تا به حال دریافت نکردند.

تکلیف ۳۰ درصد اول سهام عدالت را مشخص کنید

درخواست فروش برخی از سهامداران نیز ثبت نشده است و آنها مجبورند که مراحل فروش سهام را دوباره طی کنند، به خاطر مشکلاتی که در فروش ۳۰ درصد اول وجود دارد برخی از سهامداران خواستار این هستند که اول تکلیف فروش ۳۰ درصد اول مشخص سپس ۳۰ درصد دوم آزاد شود و در این خصوص نوشته‌اند:

«فعلا ۳۰درصد اولیه رو واریز به حسابهای قشر بدبخت و بیچاره کنن بعدا شروع کنن به فروش ۳۰ درصدهای دوم و سوم.»

«اول پیگیر اون سی درصد باشین بانک‌ها و کارگزاریها رو بکشونید پای میز محاکمه ببینید با پول این ملت چکار کردن بعد سی درصد دوم رو آزاد کنید»

«الباقی ۳۰ درصد اولی بدید نمیخواد دوباره سایت باز کنید برای فروش ۳۰ درصد بعدی.»

«آقای روحانی خواهشن اول اون ۳۰درصدسهام عدالت بذار بیاد به حساب مردم بعد ما بقی رو آزاد کن من که از بس به بانک رفتم کفشهایم پاره شد آخه تو این حال بیماری کرونا هستیم چرا مردم اذیت میکنید»

«بابا شما‌ها همون ۳۰ درصدی رو که آزاد کردیم فروختیم بریزید اون ۷۰ درصد دیگش پیش کش ما گرفتاری داریم بخدا دانش آموزم پول یه لپ تاپ خریدن ندارم رسیدگی کنید»

 
منبع: تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • انام الله رحمتی لرد

    سلام چطور مرحله دوم ۳۰در صد را بفروشم