شمانیوز
شما نیوز

صاحبان چک برگشتی نگران وام نباشند

در راستای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا داشتن چک برگشتی مانع دریافت تسهیلات کرونایی نمی‌شود.

صاحبان چک برگشتی نگران وام نباشند

در بیست‌وسومین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، مصوب شد که داشتن چک برگشتی برای متقاضیان تسهیلات و ضامنین وام‌های اعطایی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، مشمول مقررات تسهیلات بانکی نمی‌شود و این موضوع نباید مانع از پرداخت تسهیلات به این گروه‌های ذینفع شود. این مصوبه برای اجرایی شدن باید در ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز تصویب شود و بانک مرکزی هم به تمام بانک‌ها ابلاغ کند.

در این جلسه، نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و رئیس‌ کارگروه، با ارزیابی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، بر رفع مشکلات موجود در پرداخت وام‌ها از سوی بانک‌ها تاکید کرد و خواستار تسریع در پرداخت‌ تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده شد.

همچنین در این جلسه، گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در مورد میزان آسیب‌دیدگی کسب‌وکارهای حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، مطرح و تصریح شد که این وزارتخانه پیشنهادهای حمایتی اجرایی خود را به کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا ارائه کند.

افزون بر این، کلیات پرداخت وام یک میلیون تومانی حمایتی دولت به خانواده‌های شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح نیز در جلسه اخیر این کارگروه تصویب شد.

بیست‌وسومین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه با حضور نهاوندیان، و تعدادی از نمایندگان وزارتخانه‌ها و اعضای کارگروه تشکیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied