شمانیوز
شما نیوز

رشد فعالیت‌های بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری بیمه "ما"

مدیرعامل بیمه "ما" گفت: عملکرد مطلوب شرکت بیمه "ما" در سال ۹۹ در دو بخش بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری در تاریخ فعالیت شرکت بی‌سابقه بوده و قطعا به عنوان یک رکورد ثبت خواهد شد.

رشد فعالیت‌های بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری بیمه "ما"

به گزارش شمانیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، حجت بهاری فر در خصوص عملکرد این شرکت تاکید کرد: به طور کلی در بخش بیمه‌گری در ۴ ماه ابتدای سال با یک رشد ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بودیم و در بخش سرمایه‌گذاری نیز توانستیم بازده بسیار چشمگیری محقق کنیم؛ در همین حال در ۳ ماه منتهی به خردادماه، سرمایه‌گذاری در سهام حدود ۴۴۱درصد و درآمد سود نقدی حدود ۱۲۵درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته‌اند و درآمد حاصل از خرید و فروش نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۲ برابر شده است.

وی، در خصوص این رشد توضیح داد: درسال ۱۳۹۸ شاخص کل  بورس، رشدی معادل ۱۸۶ درصد را تجربه کرد. از این رو شرکت بیمه "ما" در راستای اجرا و ادامه سیاست‌های مربوط به تقویت سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین پیش‌بینی افزایش منابع در سال ۹۹، تصمیم به استفاده حداکثری از منابع در چارچوب آیین‌نامه ۹۷ بیمه مرکزی گرفت. وی ادامه  داد: بنابراین  در دوماه پایانی سال ۹۸ بهینه‌سازی و افزایش سقف پرتفوی بورسی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اولویت سرمایه‌گذاری‌ها قرار گرفتند که در نتیجه آن، بهای تمام شده پرتفوی در پایان خرداد ۹۹ به مبلغ  ۶۸۵۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی معادل ۴۴۱ درصد را شاهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: شرکت بیمه "ما" در چهار ماه ابتدای امسال نیز موفق به تولید ۳۹۲۰ میلیارد ریال حق بیمه شده است که نسبت به رقم ۲۶۹۰ میلیارد ریالی  سال ۹۸ بیش از ۴۵ درصد رشد داشته است. همچنین حق بیمه تولیدی در تیرماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۱۶۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۰درصد رشد را تجربه کرده است. وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل مدیریت صحیح ریسک، سهم پرتفوهای پرریسک ثالث و درمان کاهش یافته و تنها ۳۷ درصد از کل پرتفوی تولید شده به‌این دو رشته بیمه‌ای اختصاص یافته است. به گفته بهاری‌فر، نسبت خسارت چهار ماه ابتدای سال ۱۳۹۹ نیز ۴۳ درصد بوده است که در حد مطلوبی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه "ما"  همچنین در مورد آخرین اقدامات انجام شده در زمینه افزایش سرمایه شرکت تصریح کرد: مراحل انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال به ۴ هزار میلیارد ریال کماکان در دست انجام است. دراین راستا مجوز سازمان بورس را دریافت کرده و در نظر داریم در مجمع عمومی فوق‌العاده که در تاریخ سوم شهریور برگزار خواهد شد، این افزایش سرمایه را به تصویب برسانیم. به گفته وی پس از ثبت سرمایه جدید به مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال، شرکت از سرمایه لازم برای دریافت مجوز قبولی اتکایی برخوردار خواهد شد که امیدواریم مراحل آن به سرعت انجام پذیرد. بهاری‌فر معتقد است: دریافت مجوز اتکایی قبولی، نقطه عطفی در تاریخ شرکت بیمه «ما» محسوب شده و باب جدیدی از فعالیت را به روی شرکت باز خواهد کرد که امیدواریم منجر به توسعه فعالیت‌ها و افزایش بازدهی شرکت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied