شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش سخنگوی دولت برای حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه می‌دانیم میزان افزایش مستمری‌ها کافی نیست، گفت:، ولی اگر شرایط تحریمی و تنگنا‌هایی که ناشی از جنگ اقتصادی این روزهاست نبود، حتما گشایش‌های بهتری صورت می‌گرفت.

خبر خوش سخنگوی دولت برای حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

علی ربیعی با بیان اینکه دولت به سختی‌های زندگی ناشی از تحریم‌های ظالمانه‌ای که به کشور و مردم تحمیل شده واقف است، گفت: دولت همه تلاش خود را برای عقب راندن تحریم گران، شکستن تحریم و حفاظت از زندگی مردم به کار بسته و خواهد بست و تاکنون نیز آرزوی آن‌هایی را که می‌گفتند ایران در سه ماه یا یکسال فرو خواهد پاشید، به باد داده است.

ربیعی با تاکید بر اینکه خانواده اولین و مهمترین نهاد اجتماعی انسان‌هاست و بسیاری از سازگاری‌ها و ناسازگاری‌های جامعه مربوط به همین نهاد مقدس است، گفت: دولت تدبیر و امید در اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه اقدامات موثری، چون حمایت از ازدواج جوانان از طریق افزایش تسهیلات ازدواج و حمایت از خانواده‌ها در راستای فرزند آوری سالم، انجام داده است.

وی افزود: میزان انسانی بودن و اخلاقی بودن یک جامعه به میزان احترام و توجه به سالمندان آن جامعه است. سنگ بنای امروز کشور بر روی دوش بازنشستگان به خصوص آن‌هایی است که در کارخانه‌ها آجر به آجر، ساختمان توسعه کشور را بنا نهاده و رنج جان و جان رنج را زیسته‌اند.

ربیعی تاکید کرد: آن‌ها در برخی از مشاغل و محیط‌های شغلی سخت، کاهش عمر تدریجی خود را دیده‌اند و مهمترین هدف این دولت تجربه بازنشستگی سالم برای این عزیزان بوده است. نباید اجازه دهیم بازنشستگی قرین با ناتوانی شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات دولت ایجاد زیرساخت‌های درمانی و تحت پوشش بیمه قرار دادن بیماری‌های شایع دوران بازنشستگی بوده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر گام‌های بسیار مثبتی برای بهبود وضعیت بازنشستگان و مستمری بگیران انجام داده است. پیگیری و اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران یکی از مهمترین مطالبات ۱۴ ساله این قشر بوده که با همت دولت و تعامل کانون‌ها و تشکل‌های بازنشستگی محقق شده است.

ربیعی ادامه داد: افزایش حقوق درخصوص بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۲۷درصد افزایش و درخصوص بازنشستگان لشکری از متوسط دریافتی یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسیده و۲۸۱ درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه می‌دانیم حتی این افزایش مستمری‌ها کافی نیست، تصریح کرد:، ولی اگر شرایط تحریمی و تنگنا‌هایی که ناشی از جنگ اقتصادی این روزهاست نبود، حتما گشایش‌های بهتری صورت می‌گرفت.

وی یادآور شد: افزایش ۱۰ برابری پرداخت تسهیلات ضروری قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران، عرضه درصدی از سهام شرکت‌های تابعه به بازنشستگان، ایجاد خانه‌های امید و طرح‌های رفاهی از دیگر اقدامات دولت بوده است.

ربیعی گفت: همچنین در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر ۱۱۳ هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد که بسته نقدی حمایتی ۳۰۰ هزار تومانی به زودی به این عزیزان پرداخت خواهد شد.

 

 

منبع:ایسنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied