شمانیوز
شما نیوز

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و استاندار گیلان صورت گرفت

بهره برداری از طرح های صنعتی، سرمایه گذاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی

با حضور دکتر ارسلان زارع، و همراهی دکتر محمد ولی روزبهان،رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان و در سومین روز از هفته دولت ۹ پروژه سرمایه گذاری تولیدی،خدماتی و گردشگری با سرمایه گذاری ۶۲۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۲۷۹ نفر را فرآهم نمودند؛ به صورت رسمی در مدار تولید قرار گرفتند.


بهره برداری از طرح های صنعتی، سرمایه گذاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی

به گزارش شمانیوز به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، با حضور دکتر ارسلان زارع، و همراهی دکتر محمد ولی روزبهان،رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان و در سومین روز از هفته دولت ۹ پروژه سرمایه گذاری تولیدی،خدماتی و گردشگری با سرمایه گذاری ۶۲۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۲۷۹ نفر را فرآهم نمودند؛ به صورت رسمی در مدار تولید قرار گرفتند.

استاندار گیلان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به دلیل بهره مندی از مزیت های قانونی که مهمترین مولفه‌های حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی است از ظرفیت‌های خوب استان در عرصه تولید محسوب شده و به عنوان عاملی موثر در توسعه استان و افزایش ظرفیت تولیدی و اشتغال در بخش های مختلف استان قلمداد می شود.

وی با تمجید از راهبرد تولید محوری منطقه آزاد انزلی در سالهای اخیر اظهار داشت: محوریت قرار گرفتن رویکرد افزایش تولیدات صادرات محور در این منطقه قابل تقدیر می باشد، بخش خصوصی مهم ترین مولفه برای افزایش ظرفیت تولیدی استان است و در این مسیر از هر گونه حمایتی دریغ نمی کنیم و نمونه موفق این همکاری در مدار تولید مجدد قرار گرفتن یکی از واحدهای تولیدی منطقه آزاد انزلی با همکاری بانک عامل، سازمان منطقه آزاد انزلی و استانداری است.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با بیان اینکه افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی موجود و جذب سرمایه گذاران تولیدی جدید راهبرد اصلی این سازمان در سال جهش تولید بوده اظهار داشت: توسعه ارتباطات با کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا به منظور تنوع بخشی و افزایش سبد صادراتی کشورمان از مهمترین برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی با تکیه برمزیت های قانونی، زیرساخت های موجود و بسته های حمایتی-تشویقی ارائه شده می باشد؛ چراکه به اعتقاد ما، بخش خصوصی نوک پیکان جهاد اقتصادی کشورمان در دوران کنونی بوده و باید با تمام توان از توانمندی های آنها حمایت نمود.

بنابراین گزارش در شهرک صنعتی ناحیه یک منطقه آزاد انزلی چهار واحد صنعتی: بسته بندی (سپیدماکیان) محصولات غذایی؛ تولیدکمپرسور (آرکاتک)؛تولید ماسک سه لایه پرستاری (لوتوس تجارت)؛تولید فلزهای فرم دهی شده (مجتمع تولیدی ورق الات ۱۱۰) با میزان سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصوی و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۳۵ نفر افتتاح شدند.

از سوی دیگر در شهرک صنعتی ناحیه دو منطقه آزاد انزلی نیز واحد صنعتی برش و بسته بندی کاغذ(اطلس نوین) و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی (سرگل سرسبز) با حجم سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۵ نفر به صورت رسمی در مدار تولید قرار گرفتند.

بهره برداری از سه باب انبار سرپوشیده به مساحت ۸۳۰۰ متر مربع، و با سرمایه گذاری ۲۰۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی و افتتاح واحد بوم گردی در منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال پایان بخش برنامه های افتتاح منطقه آزاد انزلی در سومین روز هفته دولت بود که زمینه ایجاد شغل برای ۲۴ نفر را فرآهم نمودند.

گفتنی است در طول هفته دولت سال ۱۳۹۹ در این منطقه ۲۹ پروژه عمرانی-زیرساختی،تولیدی-صنعتی، فرهنگی و خدمات گردشگری با میزان سرمایه‌گذاری بیش از ۲۴۴۰میلیارد ریال از سوی سازمان و بخش خصوصی که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۷۰۰ نفر را فراهم می کنند،افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها شروع می شوند.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر مسئولین شهرستانی و استانی، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied