شمانیوز
شما نیوز

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

افزایش 500 میلیون تنی ذخایر سنگ آهن، دستاورد دو سال گذشته ایمیدرو

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اکتشاف ذخایر معدنی در وسعت ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور توسط ایمیدرو از ابتدای دولت یازدهم کلید خورد و تنها عملکرد دولت در دو سال گذشته ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع بوده است. به گفته وی،‌ افزایش 500 میلیون تنی ذخایر سنگ آهن، نتیجه فعالیت های این دوره ایمیدرو است.

افزایش 500 میلیون تنی ذخایر سنگ آهن، دستاورد دو سال گذشته ایمیدرو

به گزارش شمانیوز به نقل از ایرنا، «علی جدی» خاطرنشان ساخت: فعالیت اکتشافی توسط سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) در دو سال گذشته، افزایش بیش از ۵۰۰ میلیون تن به ذخایر سنگ‌آهن کشور را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: اکتشاف برای استمرار تولید در زنجیره فولاد یک اولویت است و موضوع اکتشاف با هدف استخراج سنگ آهن و همچنین در ادامه آن تامین نیاز فولادسازان در بلند مدت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

عملکرد ایمیدرو در دوره غریب پور

وی افزود: با توجه به نیاز فولادسازان به مواد اولیه و این موضوع که تولید کمتر از ظرفیت برخی از آنها به‌واسطه کمبود مواد اولیه پدید آمده، در واقع بحث اکتشاف موضوعی است که باید موردتوجه باشد و ایمیدرو در دوره خداداد غریب پور به عنوان رییس هیات عامل در این امر خوب عمل کرده است.

وی گفت: ضروری است در هر زنجیره تولید، مشوق‌های حمایتی صادراتی در انتهای زنجیره تعریف شود تا شاهد خام فروشی نباشیم، زیرا با ورود مواد به زنجیره ارزش، ایجاد ارزش‌افزوده، تولید و درنهایت اشتغال‌زایی بیشتر خواهد شد.

به گفته این نماینده مجلس، امروز در شرایطی که کمبود مواد اولیه از مشکلات مهم صنایع فولادی است، خام فروشی و خروج سنگ آهن از کشور به یک دغدغه تبدیل شده که باید از آن جلوگیری شود و تامین نیاز داخلی در اولویت باشد.

 

جلوگیری از خام فروشی

به گفته نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم، سازمان ایمیدرو در مسیر جلوگیری از خام فروشی سیاست‌گذاری‌های خوبی داشته و این روال باید ادامه یابد، در عین حال این سازمان باید تسهیل گر نیازهای معادن و صنعتگران باشد و موانع بر سر راه صنایع پایین‌ دستی را بردارد.

 

جدی خاطرنشان کرد: فعالان حوزه معدن باید نگاه ویژه به شرایط اقتصادی جامعه داشته باشند و در چارچوب محرومیت‌زدایی و منافع مردم از عایدی حوزه معدن، خدماتی نیز به مردم ارائه کنند تا تأثیر آن بر جامعه دیده شود، این امر از توصیه‌های نمایندگان به مسوولان و تصمیم گیران این حوزه است.

نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: درآمدهای هر حوزه باید صرف توسعه و رفع مشکلات همان بخش شود، ایمیدرو به عنوان یک سازمان تصمیم ساز در حوزه معدن نیز در همین مسیر حرکت می‌کند و تاکید ما استمرار و ارتقاء همین روند است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied