شمانیوز
شما نیوز

با هدف بررسی نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی همزمان با افزایش ورود گردشگران به جزیره قشم

بازدید معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم از چند خانه بوم گردی جزیره

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با هدف بررسی کردن شرایط خانه های بوم گردی در روستاهای جزیره قشم با توجه به افزایش ورود گردشگران و مسافران به جزیره قشم هم زمان با تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بخاطر شیوع ویروس کرونا از تعدادی از این خانه ها به صورت سرزده بازدید کرد.

بازدید معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم از چند خانه بوم گردی جزیره

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم؛ روز جمعه مرتضی شیخ زاده در بازدید از این خانه ها که در روستاهای سهیلی و بخشی از روستاهای نقاشه و دیرستان قرار دارند از نزدیک با صاحبان و اداره کنندگان این خانه ها گفت و گو و  ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی  و فاصله گذاری اجتماعی  را در این خانه ها به آنها گوشزد کرد.

براساس این گزارش معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم  در این بازدیدها رعایت این پروتکل ها و فاصله گذاری ها را شرط  قطعی هرگونه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در خانه های بوم گردی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمارهای اعلام شده از ظهر روز چهارشنبه 5 شهریورماه  تا ظهر روز جمعه 7 شهریورماه افزون بر دو هزار و 577خودرو  با بیش از 10هزار نفر سرنشین وارد جزیره قشم شده اند و این روند تا دو روز آینده نیز ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: پش بینی می‌شود که بخش اعظم این گردشگران از خانه های بوم گردی واقع در روستاهای جزیره قشم برای اقامت استفاده کنند و با توجه به حساسیت شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا در کل کشور، خانه های بوم گردی قشم که از این افراد میزبانی می کنند ملزم به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند.

به گفته وی تمام قسمت های این خانه های بوم گردی قبل و بعد از استفاده گردشگران، حتما توسط صاحبان و اداره کنندگان این خانه ها بوسیله مواد ضدعفونی کننده که از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برای تعدادی از این خانه ها تامین شده است، باید ضد عفونی شوند و از وسایل یکبارمصرف در خوردن و آشامیدن و حتما از وسایل اسکان مطمئن از جمله ملحفه یکبار مصرف استفاده کنند.

شیخ زاده از همه کسانی که وارد جزیره قشم شده یا می شوند و خواهان استفاده از خانه های بوم گردی این جزیره هستند درخواست کرد که با توجه به شرایط خاص کرونایی در کل کشور برای اطمینان بیشتر درحفظ  سلامتی شان امکانات شخصی خودشان را همراه خود داشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان زیرمجموعه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان کار نظارت بر عملکرد خانه های بوم گردی را بعهده دارد و بطور قطع با توجه به حساسیت و مخاطرات شیوع  ویروس کرونا، بازرسان این مدیریت با روش های مختلف از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  در این خانه ها بازرسی و با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

 تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در جزیرۀ قشم افزون بر ۷۰ اقامتگاه است که اکثر این اقامتگاه‌ها نیز  در روستا‌های ساحلی جزیره قشم که بیشترین حضور گردشگر را دارا هستند، ایجاد شده‌اند.

 

  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied