شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد:

گسترش همکاری شرکتهای فولاد مبارکه و مجتمع صنعتی فولاد اسفراین

مهندس عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، روز چهارشنبه پنجم شهریورماه سال جاری، به همراه جمعی از معاونان و مدیران این شرکت، با حضور در مجتمع فولاد اسفراین، بر توسعۀ همکاری‌های دو شرکت و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در تکمیل بیش از پیش زنجیرۀ فولاد تأکید کرد.

گسترش همکاری شرکتهای فولاد مبارکه و مجتمع صنعتی فولاد اسفراین

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه؛ مهندس عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، روز چهارشنبه پنجم شهریورماه سال جاری، به همراه جمعی از معاونان و مدیران این شرکت، با حضور در مجتمع فولاد اسفراین، بر توسعۀ همکاری‌های دو شرکت و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در تکمیل بیش از پیش زنجیرۀ فولاد تأکید کرد.

 

وی در این خصوص گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز ایران و منطقۀ خاورمیانه یکی از مشتریان اصلی فولاد اسفراین است. این شرکت در بسیاری از خطوط تولید خود و با رویکرد حمایت حداکثری از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی در نظر دارد همکاری‌های خود را با این شرکت گسترش دهد.

مهندس عظیمیان با اشاره به ابرپروژۀ نورد گرم شمارۀ 2 شرکت فولاد مبارکه گفت: ازآنجاکه فولاد اسفراین عمدۀ مادۀ اولیه قطعات یدکی فولادسازان را تولید می‌کند، بر آن شدیم تا در این بازدید زمینۀ همکاری بیش از پیش دو شرکت را برای استفادۀ حداکثری از ظرفیت‌های سازندگان داخلی بررسی کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه  در خصوص سطح همکاری‌های فولاد مبارکه و فولاد اسفراین گفت: در قرارداد احداث ابرپروژۀ 4.2 میلیون تنی نورد گرم شمارۀ 2 به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حدود 54 درصد این طرح عظیم باارزش 5 هزار میلیارد تومان در داخل کشور و 46 درصد آن توسط شرکت خارجی ساخته شود. این در حالی است که بخشی از سفارش‌های این پروژه، یعنی غلتک‌های نورد، می‌تواند توسط فولاد اسفراین تأمین گردد و از خروج  ارز    از کشور جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور عمل به فرمایش مقام معظم رهبری، تمام توانمان را در جهت بومی‌سازی به کار برده‌ایم، تاجایی‌که با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه و حمایت‌های این شرکت از سازندگان داخلی، حدود 4 هزار قطعۀ استراتژیک موردنیاز کارخانه بومی‌سازی شده و حدود 6 هزار و 800 میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است. به خاطر داشته باشیم در قرارداد قبلی احداث پروژۀ نورد گرم شمارۀ 2 که با شرکت‌های سازندۀ خارجی بسته شده بود، فقط تأمین 27 درصد تجهیزات از داخل در نظر گرفته شده بود؛ اما به‌دلیل تحریم‌های ثانویه، آن قرارداد منتفی شد و در قرارداد جدید با رویکرد ساخت حداکثری در داخل کشور سهم داخلی‌سازی به 54 درصد افزایش یافت و این امر از استراتژی و ارادۀ فولاد مبارکه برای تکیه بر دانش فنی مهندسان، کارشناسان و سازندگان داخلی نشان دارد.

فولاد مبارکه پشتیبان سازندگان داخلی و رونق تولید است

در جریان این بازدید، ایرج میرزائی، مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرعامل فولاد مبارکه و هیئت همراه در کارخانۀ فولاد اسفراین از حسن اعتماد مهندس عظیمیان به مجتمع اسفراین قدردانی کرد و گفت: این شرکت با فولاد مبارکه قراردادهای مختلفی در دست اجرا دارد، تاجایی‌که در حال حاضر از حدود 20 غلتک نورد فولاد مبارکه 10 غلتک به این شرکت ارسال شده است. همچنین پروژه‌های دیگری از  فولاد مبارکه در فولاد اسفراین در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به ارادۀ فولاد مبارکه برای استفاده از ظرفیت‌های فولاد اسفراین در ساخت پروژۀ نورد گرم شمارۀ 2 خاطرنشان کرد: تأمین غلتک‌های پشتیبان این پروژه که تعداد آن در حدود 68 عدد و وزن آن بسیار زیاد است، برای اولین بار در ایران اتفاق خواهد افتاد و این به دلیل پشتیبانی فولاد مبارکه از سازندگان داخلی و رونق تولید است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied